fredag 10 september 2010

Utesluten ur församlingen!!

Ja så kan det gå! För 25 år sedan skulle min son döpas o så långt är allt väl, när väl dop cermonin börjar så är det väl alltid lite berörande när ett barn ska få sitt namn. Kan ju tala om att mor min tyckte kanske inte att Linus va ett så bra namn men som den fina mormor hon är så förstod hon ganska snart att det inte var en mormors uppgift att namnge ett barnbarn, o dagen till ära så hade hon låtit gravera in namnet på en söt liten berlock till en söt liten pojke vid namn Linus. Prästen som skulle hålla cermonin, kan tilläggas hade dålig syn (vilket vi förstod när vi såg coca-cola bottnarna han bar) inget ont i det men men, rätt var det var så läste han fel namn o mormor hoppade ju högt i kyrkobänken o trodde klart att vi ändrat sonens namn utan att säga till, men med en liten knuff på prällen så upptäckte han felet o rättade till tack o lov. Mormor var ju vid det här laget måttligt road, för att inte tala om när prästen efter dopet skulle tacka anhöriga, det är nu som prällen ligger jäkligt risigt till, särskilt hos min mor o när han öppnar munnen o säger till mors man,,, jahaa då förstår jag att du måste vara en bror till Weronica,, i det andetaget höll mor på att bli utesluten ur församlingen o prällen får va gla att han hade dålig syn för annars tror jag mor hade golvat honom. Kan tilägga att mors man var desto gladare o tar gärna upp dopet som var för 25 år sen både i tid o otid, han tyckte att det var den bästa präst som funnits, å jag förstår varför.:))

3 kommentarer:

  1. Vilken söt historia! :)

    SvaraRadera
  2. Gun-Marie10/9/10

    Stackars Majvor. Det är tufft att vara mormor.

    SvaraRadera
  3. Anonym10/9/10

    Ha ha ha ha ;)) Kram Mita

    SvaraRadera