tisdag 21 september 2010

FÄRGE,,,

Himmel och helvete skapas genom våra tankar, handlingar och intentioner. Ge inte mer energi till negativa människor och situationer. När du fokuserar på kärlek attraherar du kärlek. Något att tänka på!!!! Även detta är något att fundera över.....Dina bokstäver är latinska. Dina siffror är arabiska. Din demokrati är grekisk. Din pizza italiensk. Din kebab turkisk. Din alkohol uppfanns av en iranier. Du älskar att åka till Thailand. Din favorit-rappare har afrikansk påbrå och den där rolige på tv är kurd. Din landslagskapten är bosnier.... Visst vore livet tråkigt utan invandrare ? I vår familj tror jag nog aldrig att jag hört någon prata illa om invandrare, och det är jag väldigt stolt över, jag är stolt över att får tillhöra en familj som anser att likaberättiga är oerhört viktigt oavsett var vi kommer ifrån eller vilken hudfärg vi har. Jag skäms ibland över att vissa människor gör uttalande som om dom skulle vara bättre eller veta bäst!!?? Jag tycker det bevisar motsatsen om dom själva, och lite att alla hästar nog inte riktigt kommit hem, eller att hissen inte går ända upp. För mig är det totalt ointressant om det är en invandrare eller svensk som kommer i klammeri med rättvisan, för jag tycker det är lika för jävligt vem det än är som inte kan kan hålla sig till spelreglerna. Sen ska vi vara väldigt rädda om varandra, för tro det eller ej oavsett om du kommer från ett annat land eller från FÄRGE!!(Sverige) så har vi precis samma önskan om att våra barn ska ha det bra, samma oro, samma längtan, och vi blir förälskade på samma sätt, vi gråter, vi sörjer, vi skrattar, vi har samma rädslor och mycket mer, så VEM kan tycka annat än att vi lever i ett fantastiskt land med många olika människor som många av dom bär en ryggsäck med upplevelser som vi i vår vildaste fantasi inte har en aning om och som vi aldrig behöver (tack o lov) uppleva. Okunskap = Rädsla för det du inte känner igen och det är farligt när vår kunskap om andra är så liten så det börjar frodas hat...o fientlighet...Till slut!! Ja jag vill leva jag vill dö i FÄRGE!!

2 kommentarer:

  1. Anonym21/9/10

    Kunde inte skrivit det bättre själv..jag har också en fantastisk familj..med många olika nationaliteter..här ser vi människan..inte nationaliteten..o tänk om jag hade sagt nej till dom utländska fosterbarnen..hur hade det sett ut..jag har haft iranska,bosniska,kinesiska,svenska,finska barn i mitt hem under 15 års tid o det har varit väldigt givande..bamse kram till dig o din fina familj <3 <3 Mita

    SvaraRadera
  2. Weronica21/9/10

    Vet att du genom åren gjort ett fantastiskt arbete med "alla" dina barn, o är så glad att du aldrig gjort skillnad på nån, Va Stolt Mita! Du är precis den där "mamman" som många barn har saknat,,, bestämd men rättvis.. Kramar dig

    SvaraRadera