måndag 27 september 2010

Stolt o lycklig,

Vem myntade uttrycket "stolt som en tupp?" i så fall är jag tupp. Hur glad blir man inte då o stolt när man hör bra saker om sina barn!? Jo, mega-stolt,,, fasen va modern jag är me, "mega" man lär så länge man lever får man hoppas iallafall. Det roliga är att det är inte bara ett av barnen som får beröm utifrån,, utan alla sex, å då kan ju mamman som styrt skeppet få ta åt sig lite av äran tycker jag. Det har inte alltid varit lätt att vara mamma och det är det väl inte för någon annan förälder heller vad det anbelangar, att vara barn är inte heller så lätt, det vet väl jag, för en gång va jag med barn, tro det eller ej. Men i vilket fall som helst så finns det dagar när man som mamma känner sig totalt misslyckad, det finns dagar när ens barn vinglar in på fel/farliga vägar och man tror att allt man ville eller önskade barnet har för evigt gått fel,,, det vill till att stå stark då och att aldrig ge upp, utan att tro att det dom fick med sig i livet kommer att hjälpa en bit på vägen och att som förälder aldrig ge sig. Mina barn har vinglat både hit och dit, ofta med en mamma hängandes i rumpan ihärdigt slåss för att dom ska vingla tillbaka på rätt väg och med lite tur så har det gått bra för dom. Så idag med facit i hand så är jag "Stolt som en tupp" när man får höra att dom sköter sig och att dom är ganska välartade ändå. Sen får man räkna med att alla gör sina misstag och att man lär sig mycket av dom och det är väl så livet ska vara.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar