fredag 10 september 2010

De ska va husbil...

Då efter mångt o mycket fick vi till slut en parkering bland alla andra 300-tusen besökare på ELMIA idag. Redan innan vi kommit in så kom mannen på att inte behöver vi betala för att gå in när det står tusentals husbilar utanför,, å så började han kika in på dom olika modellerna på parkeringen. Mindre roligt när en tant tittar ut o undrar om han är fönstertittare eller!!!! Då kan jag lugnt säga att min ångest slog till ordentligt, påsen hade jag lämnat hemma tyvärr så här blev det till att ta DJUPA andetag för min del,o mannen förstod att det var bäst att betala för att gå in o på det viset slippa argsinta damer, o hyperventilerade äkta hälfter. Väl inne så kollar vi runt lite, in o ut i husbil efter husbil, då säger mannen, jaaa men den här är ju alldeles för billig,(ca 600,000.)högt å tydligt, klart folk börjar då titta, o mannen njuter, sen undrar han lite världsvant var dom stora åken är o styr kosan åt jag vet inte var, men fram kom vi o nu visar prislappen på 1.3 miljoner, dax att hyperventilera igen,,,jaaa nu börjar det likna nåt säger han, medans jag börjar leta efter utgången, för om ja tänker efter så funkar tält me. Kom hit kärring hör jag en bekant röst plötsligt ropa, å där i dörröppningen till 1.3 miljoners bilen står min man,,,, kom hit ropar han (o krypandes på golvet för man vill ju inte gärna synas just nu,) så kravlar jag mig in i bilen, å då händer det,,, mannen slänger sig på sängen å säger kom hit så kan vi testa på prov om det är nåt för oss, alltså nu börjar det bli lite väl mycke tycker jag nog, medans mannen raklång på rygg vinkar med ett finger observera ETT finger o ögonen börjar himla å jag vet vad det betyder o det gjorde visst andra som också befann sig i detta trånga utrymme, så lite försynt började de gå ut lite röda om kinderna, men då börjar mannen vissla o jag känner att, Min man!!?? hur vore det med ett tält!? Var som helst när som helst kan vi slå upp det, men i en husbil på mässan!!! Där går gränsen.:))

2 kommentarer:

  1. Anonym11/9/10

    Ha ha ha ha ha ha..Ja du Weronica inte har du ett tråkigt liv inte..du skulle passat på o sagt JA den tar vi..alltså 1,3 miljoners husbilen ;))
    1000 kramar Mita

    SvaraRadera
  2. Ja, nu undrar man ju förstås om ni blev nöjda och slog till på 1,3 miljoners bilen??
    ;)

    SvaraRadera