måndag 13 september 2010

Kvinnans list övergår mannens förstånd!!

Vem som myntade det uttrycket får va osagt, men nog ligger det lite i det ibland i allafall... När jag var liten o befann mig hos en älskad mormor o morfar så undrade jag alltid hur mormor bar sig åt,, hon älskade att åka till stan för att få fika o eftersom hon inget körkort hade så va det ju morfar som fick köra annars blev det ibland tåget. Vet inte hur många gånger som jag hörde just detta,," Sture ska vi inte ta en liten runda till stan idag?? Svaret jag hörde högt o gärna med en liten svordom i blev,, ALDRIG i livet se du, o så satt han kvar i sin fotölj vid tv-en. I den vevan säger mormor till mig, Weronica ta på dig skorna så åker vi snart!!!! o för mig var det inte alls konstigt med dubbla budskap för jag visste ju att va morfar än högt å tydligt ropat ut, va ju inte det som gällde, o vips så hade mormor o jag kläder o skor på oss o när vi kom ut, ja vem satt vid ratten o med en fot på gasen så man trodde vi skulle flyga istället för att åka bil, jo där satt morfar lite lagom munter. Aldrig förstod jag hur det här gick till, jag visste bara att så här var det varje gång mormor ville till stan,, o nog undrade jag under tiden jag växte upp, vad gjorde hon egentligen som fick morfar att följa med?? När jag blev vuxen så avslöjades hemligheten o den följer " Sture om vi åker till stan kan du ju köpa dig en liten flaska!!"(tänk vad små flaskor kan göra!) Men detta måste mormor säkert ha viskat i hans öra för aldrig någonsin har jag hört henne säga det. Å till stan kom vi med en morfar vid ratten värre än den värsta pilot o en mormor som lite hafsigt slängde över sig bältet utan att knäppa fast sig o en liten skitunge i baksätet som bara älskade sin mormor o morfar över allt annat...o som vuxen nu har förstått ordspråket "kvinnans list övergår mannens förstånd"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar