onsdag 8 september 2010

Apa åker polisbil.

Hur många har en apa som blir haffad av polisen o får åka polisbil??? för att sen få tillbringa natten i arresten???? Nä,ingen mer än vi!! trodde väl det, men så blev det inatt, mobilen ringer runt 03,00 till mitt jobb o innan jag känt efter om jag vågar andas så säger en trevlig polis, ja vi har plockat upp en liten apa (läs hund) som är er,, det är då rätt svårt att förklara att jag inte är inblandad i detta ap-köp utan att det faktiskt är unga damen o mannen i familjen som är dom skyldiga, men nu är ju läget så att vi är en familj o där ingår en styck apa som nu gladeligen rymt med den smärta labradoren (läs tjock). Polisen fortsätter, den smärta hunden fick vi inte tag i så det vore bra om någon kan köra o se om ni hittar den, o det kan han va säker på att jag gladeligen skulle ordna, ringa mannen alltså, 03,00 o tala om att polisen just ringt, samtidigt som jag så där lite i förbigående säger att om man inte låser dörren, så har vi den glada katten som då öppnar allt o det innebär att man inte kan få sin skönhetssömn hehe, utan att man glatt får sätta sig i bilen o köra runt lite, LÅSER man så slipper man stiga upp mitt i natten. Så unga damen o mannen gungade iväg för att leta, hittade ingen smärt labrador utmed vägen men däremot satt det en glad jycke på trappan när dom kom hem, o apan satt i tryggt förvar i häktet tills jag nu på morgonen fick hämta honom. För inga små apor i skogen får vara...

3 kommentarer:

  1. Anonym8/9/10

    Jo Weronica det finns en familj till som har haft en Bamse häktad en natt också av samma skäl som apan..hi hi hi kan du gissa vilken familj det kan vara ;))Kram Mita

    SvaraRadera
  2. Fredrik Bergman10/9/10

    Alltid lika underhållande att läsa din blogg

    SvaraRadera
  3. Britt10/9/10

    Haa haa ,nä jag tycker faktiskt synd om DIG. Men kan säga att de förvånar mig inte ett dugg. Sören vet inte vad låsa dörren betyder tyvärr <3 Kram Britt

    SvaraRadera