tisdag 3 augusti 2010

Semestern över, nu åker vi hem.

Två sköna dagar utan bil i Idre gör att vi nu ska dra oss hemåt,kan säga att gick det fort upp till fjällbyn så går det i rasande fart nerför, knäpper händerna o ber att inga renar ska vara nära vägen. Va fan är det med min man!!?? tror han att King caben är en formel 1 bil eller?? Nu siktar vi in oss på Sälen o kommer dit välbehållna o det är man tacksam för,jag pratar lite om att det är hit en del åker för att åka utför,då plötsligt öppnar mannen munnen o talar om att jag har helt fel, här åker dom bara på längden precis som Gustav Vasa säger han o så får jag en lektion i att han vet minsann det, jag undrar bara lite försiktigt om han minns det o om han va med då!? hehe,svaret blir att alla vet sånt utom jag.När vi stannar vid en mack känner man lite för att hitta något info-papper som bevisar motsatsen,o diplomatisk som man är så skjuter man till pappret till mannen som börjar bläddra,å se på trissor nu läser han att det va nog rätt som jag sa ändå o i det läget behövs ju inga kommentarer.Säger lite försiktigt att utvecklingen har nog gått framåt sen Vasa o min man var här...Resan fortlöper söderut utan några större incidenter o min man o jag seglar in i Torp vid midnatt trötta o glada för att vara hemma igen, för trots allt så är hemma bäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar