lördag 14 augusti 2010

Min galne man..

Min man är inte helt olik en ketchupflaska, först händer det ingenting sen händer allt på en gång o försök att hänga med då. Gårdagen va en sån dag,efter att ha flyttat torn inför älgjakten så kom han hem full av energi (fy fan säger jag) då skulle han hjälpa till att städa o inget ont i det, men när min man städar ryker det fram sopsäckar o allt som står i vägen kastas däri, o helt plötsligt ligger resten av familjen o gräver i dessa säckar för att rädda det som räddas kan,, pust! Efter första framfarten blir mannen svett o måste duscha,, sedan iklädd kalsonger o en öl så går han loss på golven med svabben o min man tror att ju mer vatten desto renare golv så vi andra hoppar snabbt i gummistövlarna för att slippa bli våta till knäna, samtidigt som mannen dansar runt med svabben i alla rum så sätter han i gång att sjunga, å jag kan säga det är inte bara vi som känner för att fly, djuren drar vid första tonen, inte för att det låter såå illa men han kan ju bara max 3-4 ord i varje ny sång han startar, eller gör han egna texter,kan väl bara tillägga att nån ny Tomas Ledin blir han inte, å Gud kanske skulle kunna tänka lite på oss andra i familjen o bara göra mannen lite hes ett tag eller ett litet lääängre tag.

3 kommentarer:

  1. Anonym15/8/10

    Ja du Weronica förstår att ni har det roligt tillsammans, o vi som är med o läser har lika kul så fortsätt skriv. Kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Weronica16/8/10

    Tack det värmer, kram

    SvaraRadera
  3. Skrattar!
    Jösse vad jag känenr igen det där då!
    Ibland är dom som Duracellkaniner, männen! :)
    Kram

    SvaraRadera