måndag 30 augusti 2010

Katastrof-rummet...

När unga damen bytte rum i huset fick vi plötsligt ett rum av kaos. Unga damer orkar ju inte hur mycket som helst, så helt sonika tog hon bara sina ny tvättade kläder med sig, plus att hon gick fram som en tornado i gaderoberna men tydligt va att hon inte orkade vidare utan lämnade allt på golvet. Stolt o stark som mamma så hade jag INTE tänkt göra i ordning efter henne o nu snart ett år senare är det många gånger som jag hållt på att krypa ur skinnet när jag gått in där. Jag hade bestämt mig för att här blir inga nya inköp förrän unga damen tagit hand om det hon har, o så har det blivit ända fram tills i fredags. Unga damen gör klart för mig att hennes kläder är för små, för fula o urtvättade, jag gör klart för unga damen att nr 1 i prioritering är katastrofrummet sen handla, med ett skrik som lätt väcker döda anser hon att jag är den mest korkade som finns, men de gör inte mig nåt för nu kanske det går in att arbete lönar sig, sen handla. Hon hade säkert förväntat sig att jag inte skulle stå ut så länge, men skam den som ger sig, det har varit nära sammanbrott några gånger, nerver som darrat men aldrig i livet att det är min uppgift att städa efter fullt friska unga damer, jag är deras mamma å jag jobbar inte här, så nu har unga damen fixat o ordnat sina saker, o vi fick till slut en härlig shoppingdag tillsammans..jag o unga damen.

2 kommentarer:

  1. Skam den som ger sig, det krävs styrka och envishet för att klara bita ihop och stå på sig där... Såååååå rätt gjort! Hade gjort precis som du! ;) Kramar om!

    SvaraRadera
  2. Anonym31/8/10

    Helt rätt jag protesrerar också det är därför här ser för j.....t ut..i dag har mitt barn till och med skalat potatis :))Kram Mita

    SvaraRadera