torsdag 12 augusti 2010

Jag väntar barn!!!

Ja så är det, jag väntar barn om 7v å sen om 11v igen,, det här är inte enkelt kan jag säga, nä verkligen inte i min ålder i alla fall. Har precis gjort klart det för mina stora töser så att dom är väl förberedd på att när förlossningen drar igång så vill det till att jag är väl underrättad om hur det förlöper, jaa gärna varje kvart om hur det går,,för att föda barn hemma är minsann betydligt värre än att befinna sig på förlossningen, det vet jag som varit där 6 gånger, på förlossningen alltså. Vad jag inte då visste var att väntan hemma va olidlig innan man visste hur allt hade gått, men nu vet jag o snart är jag där igen 2 gånger med 1 månad emellan. Minns mycket väl hur min egen mamma ringde ungefär en gång i kvarten när jag skulle föda, hann ju knappt krysta innan sköterskan kom in igen o sa "din mamma har ringt igen" kan tillägga att det var nog efter tionde gången som jag tror att dom tänkte avsätta en sköterska enbart för att svara när min kära mamma ringde o undrade HUR GÅR DET? Ganska jobbigt kan jag säga. Jag har berättat för båda mina tjejer att det kommer kännas mycket bättre om dom mellan lustgas o värkar inte glömmer av mig utan själva kan kosta på sig ett samtal, för äpplet faller ju inte så långt från päronträdet o jag har telefon faktisk o det hade tyvärr min mamma med, jag vet sen dom förra barnbarnens födelse hur jävligt det känns att föda barn o ändå inte vara där,,det känns i själen....

2 kommentarer:

  1. Ska du få två barnbarn till? Detta har jag helt missat!!! GRATTIS! :-)

    SvaraRadera
  2. Weronica14/8/10

    Jo du Sandra, så ligger det till, ska bli så roligt, kram på dig

    SvaraRadera