måndag 2 augusti 2010

Semester-resa del 3

Ja uppkommen från golvet o intagit en ganska normal position så kommer vi till Mora, här ska vi inhandla 2 st sovsäck o jag förstår att lyxlivet kommer att bytas ut mot vildmarksliv, hua,,,. "Gud ge mig sinnesro". Nu börjar mannen tala om alla vargar som finns i Mora o hur många barn dom äter varje dag, denna upplysning han ger mig gör ganska snart att jag har börjat frusta, hoppa o känner värmen stiga, o snart bryter vannsinnet ut,jag ber eller ber å ber, jag säger till mannen ta reda på fakta o att jag inte är den rätta att snacka sån skit med eftersom jag älskar o är väldigt facinerad av detta många gånger missförstådda djur, så just nu är vi inte riktigt kontenta min man o jag, talar om att jag kan ta tåget hem om det ska va, mannen tycker jag kan ta skidorna å det va ju jävligt roligt tyckte han. Lugnet lägger sig o vi rattar vidare mot Idre fjäll,jag läser i ett litet infopapper om natur o djur där för min man som att om det dyker upp renar i flock ska man låta dom passera o inte dela på dom, köra sakta osv. Väl komna dit så siktar mannen in sig på fjällbyn, å nu går det uppför o alldeles för fort tycker jag, rätt va det är så ser vi bilar parkerade utmed vägen o jag ber om att sakta farten men ack nej, jag talar för döva öron, jag SKRIKER sakta ner för fan det är ju renar på vägen, swisch så har vi delat på flocken, renarna sprang fanivoll åt alla håll o jag undrar om min man inte är riktigt klok,,, får svaret, men va fan en ren har väl alla sett!!!! Så just nu är min man en "vanbating" o jag är måttligt road.Det bestämms i alla fall att vi stannar här ett par dagar o det känns ju välsignat för då kan vi ju använda apostlahästarna istället för bilen o det känns lite tryggare. Ett fantastiskt fint ställe o underbar natur kan sägas mycket att se o uppleva så har ni vägarna förbi ska ni inte missa detta....Efter ett par dagar styr vi hemmåt,, fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar