söndag 29 augusti 2010

Molly Monroe.

Våra söndagar ser ganska lika ut varje söndag har jag kommit på, mannen vaknar först av alla, även hundarna(som är av modellen "trötta" hundar) undrar om det är något som hänt, eftersom han är uppe före tuppen. Värst är det för Molly Monroe jakthunden som inte gillar jakt utan endast jagar täcket i sängen. Men mannen ger sig inte, ut hasar mannen med en mycket lång/längre än vanligt tax i släptåg o in i bilen. Monroes blick har jag sett varje söndag i snart 6år, INTE nu igen blicken kallar vi den, men mannen är ihärdig å ut ska dom det kan ju lyckas nån gång, hon har en säker tillbakagång i alla fall säger mannen stolt, å det tror jag det hon går aldrig längre än 10m ifrån en,,,hehe. När Molly Monroe väl kommer in igen så intar hon soffa,,fotölj, eller allra helst sängen o där ligger hon tyst o stilla gärna hela dagen för ut vill hon då absolut inte. Detta är vår exelenta jakthund, hon värnar om allt levande i skogen o det passar åtminstonde mig utmärkt, mannen är av annan åsikt kan tilläggas. Molly Monroe vi älskar dig...

3 kommentarer:

  1. Anonym29/8/10

    Jag har en Bruno som nog skulle kunna vara ute dygnet runt. Han är å lycklig var gång vi är ute i ur och skur. Finns inget väder som han inte vill ut i. Dom är roliga de små liven.
    Gun-Marie

    SvaraRadera
  2. Weronica29/8/10

    Ja du, den här sorten föredrar sängen,, kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Anonym31/8/10

    Ja du Weronica ni är en härlig familj..kram Mita

    SvaraRadera