måndag 16 augusti 2010

Gud välsigna min PÅSE!!

Gud välsigne skolan o min påse för nu är det dax att plocka fram den igen!Skolan har börjat o problemen som nu kommer att vara är, UPPSTIGNING, inte för mig men för den trötta tonåringen, å nu talar vi "TRÖTTHET".Tonåringar är varelser som är oerhört trötta dom vet inte vad skynda sig betyder, dom kan inte heller klockan utan tror att tiden står still, o dom lider inte av stress, men det gör mamman i familjen som både kan klockan o vet att tiden har aldrig stått stilla å det är i dom lägena "påsen" kommer fram. Andas, 1 2 3, andas, 1 2 3, behåll lugnet andas, 1 2 3,,,, Det är nu kampen börjar. Snälla skynda dig nu!!! mmm, Hallå är du vaken!? mmm, Klockan går!!! mmm, Nu måste du upp!!! mmm, det är nu man tar fram hoten vilket står i alla böcker om barn att man ska använda sig av eller inte,vem skiter inte i böckerna i detta läget då? NU GÅR DU UPP ANNARS HÄLLER JAG VATTEN PÅ DIG!!! JAG DRAR DIG UR SÄNGEN!! DU FÅR GÅ TILL SKOLAN!! (hon åker buss annars), SKYLL DIG SJÄLV NU FÅR DU EN PRICK AV LÄRAREN!! Svaret dröjer inte,,, va är det för fel på dig? sluta skrik jag hinner säger unga damen som till slut har släääpat sig ur sängen in i bilen för att hinna till bussen, medans mamman hyperventilerar i påsen så det immar igen på framrutan i bilen, medans unga damen fäller ned solskyddet o speglar sig i lugn o ro så säger hon,,, va stressar du för??? Det är nu jag får en sån oehörd lust att putta ner henne i diket innan jag vänder hemåt igen....

6 kommentarer:

  1. Fredrik Bergman16/8/10

    Skönt att komma tillbaka till verkligheten igen
    kram

    SvaraRadera
  2. Anonym16/8/10

    jaa du jag har INTE glömmt....
    många kramar från lena rosen

    SvaraRadera
  3. Fortsätt att blogga bara och skit i vad folk tycker det är kul läsning tycker jag. Jag har en galnig eller rättare sagt Stalker som förföljer mig och har gjort i två år. Men personen är psykiskt störd så jag tar ingen större notis till det. Jag skriver ändå men tråkigt att jag inte kan ha bloggen öppen utan att jag måste godkänna alla inläggen. Jag har tappat många besökare på grund av det. Men hellre det en att utsätta min famil. Stå på dig och kör hårt.

    SvaraRadera
  4. Weronica17/8/10

    Jag kör o struntar i vad vissa folk tycker om just min blogg, förstår inte varför man ens vill gå in o läsa om man nu har så ont av allt,,vet vilka dom är tyvärr..så är man nyfiken o grön av avund kan jag inte göra så mycket åt det. Jag har kul o ni andra med vad jag förstår så here we come..:)))

    SvaraRadera
  5. Fattar inte att man kan tycka illa om din Blogg!!!
    Den är superkanon, du är bäst på att förgylla och ge goda skratt =)
    Go for it....

    SvaraRadera
  6. Weronica17/8/10

    Tack gulliga Ulle.:)

    SvaraRadera