söndag 21 november 2010

Ni kvinnor snackar om att föda barn...

Den där reklamen som visades för några år sen om mannen som var förkyld, "ni kvinnor snackar om att föda barn, men när en man är riktigt förkyld,,," Den är fortfarande hög-aktuell och stämmer än. Min man är förkyld och det är jag med, men nu kommer det,,, Oj va jag fryser måste krypa ner under täcket, du kan väl lägga på mer i pannan va? Nää nä jag kan inte gå ut med hundarna jag fryser ju!!! det här va nog den värsta förkylning jag haft på länge! Kan du koka något varmt att dricka jag fryser så? Nu måste jag lägga mig (19,00) glöm inte lägga på i pannan innan du lägger dig. Hundarna då undrar jag!? Ahhh dom klarar sig annars tar väl du ut dom va? HALLÅ mannen, jag är lika förkyld som du, jag fryser lika mycket och är lika trött, ja men du hör ju säger mannen att så här hes och ont i halsen och tuppaskinn brukar jag inte ha!!! Från att varit dödsjuk i några dagar så kom då miraklets dag idag,,, när jag kom upp var mannen inte hemma!!?? Det var inte så svårt att räkna ut att min sjuka man har gått på JAKT!! Senast igår kväll pep han ynkligt om hur svårt det är att vara sjuk men idag verkar viruset ha lämnat hans kropp, spännande att få se sjuklingen som kommer hem lite senare. Det är ju inte lönt att han piper med sin hesa stämma eller visar sitt tuppaskinn och ber om något varmt att dricka, för nu har han ju tydligt piggnat till och bra karl reder sig själv ju!!! Jakt kan ju heala en svårt sjuk man,, PROSIT!

2 kommentarer:

  1. Känner igen dom här symptomen, undrar om alla män på något vis är lite släkt, kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Anonym23/11/10

    haha ja det där känner jag igen, vid jakt finns det inget som stoppar dom =)

    SvaraRadera