måndag 29 november 2010

Jag är blind,,,min man är klarsynt!!??

Satt en dag och ojjade mig över att min syn är inte vad den varit, mitt synbortfall kom plötsligt måste jag säga, jag kan inte läsa vad det står på olika förpackningar i affären längre, mina armar är för korta. Vad svarar min kloka man då!? Jaaa meeen herregud! inga problem, titta på mig, jag köper och äter blåbärs-soppa och har du sett mig använda glasögon sen dess?(jo, det har jag faktiskt, men säger inget.) inte vill man såra sin man så jag hummar bara lite, jaaa herregud fortsätter han, jag har aldrig haft så bra syn sen jag började med det, nu börjar han riktigt mässa om sin blåbärs-soppa, fin fru som man är så låter man mannen hållas ju. Någon vecka senare så vill ju mannen ändå behålla sin syn så fram ryker blåbärs-soppan,,,,som han stadigvarande har ätit i ganska många veckor nu, och som han deklarerar är såå bra för hans syn. Men va fan hör jag!! va är det här för skit?? Aaaldrig mer så ska jag köpa denna soppan frustar han,,, jag undrar vad det är för fel,!? Jag har aldrig förr märkt att soppan smakar så här blir svaret,, nu måste ju den blinda frun kolla vad som gått snett,, även om jag är nästintill blind så ser jag klart och tydligt att det står BLÅBÄRS-SAFT på paketen,, kan ju inte annat än att garva och en liten stygg kommentar åkte med på köpet, hoho. Visst! nog vet jag att blåbär är bra för synen, men utblandat till färdig soppa så blir nog procenten ganska liten och skulle tro att synen kanske inte påverkas så mycket, men som alla vet!! Tron kan försätta berg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar