tisdag 9 november 2010

Att bo på landet.

Nu ska stora sonen med sambo få testa lantlivet när vi är bortresta. Mannen har då en hel lång lista på saker som måste hållas uppdaterade och jag har bara två saker,, hundarna och mina blommor,,, mannens lista är ju klart den viktigaste, 1, Elda.. 2, dagliga turer till Paradiset, (jaktstugan,)...3, alla älgar måste kollas upp minst 3ggr dagligen, ...4, alla som ringer ska noteras,...5, bilar som åker ska oxå noteras, (man vet ju aldrig vad som rör sig i skogarna som han säger,) 6, snö är lika med snöröjning osv ,ja, listan kan säkert komma att bli längre. Så du min son och min goa svärdotter, att bo på landet kan vara mer intensivt än samhället kan jag tala om, tur ni båda har semester veckan vi är borta, och tur ni har våra härliga grannar som finns till hands om ni behöver. Tänkte på att ni kanske behöver lägga in om semester efter att ni varit här,, så där bara för att vila upp er!! För lantluft kan vara ut-tröttande..Hinner ni så tänd i kakelugnen bubbla i karet tänd lite ljus och njut av Gästgivaregården, Tack för att ni ställer upp,, kram från mamma o Sören

2 kommentarer:

  1. Anonym9/11/10

    Livet på landet, kan fresta för stadsbor. :))) Skulle tro dom ordnar det elegant.. Trevlig resa o ett litet kort tackar man inte nej till. Kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Weronica10/11/10

    Ewa kära vän! Du ska få två kort, hehe minst. Kul att du är med o läser, :))

    SvaraRadera