torsdag 18 november 2010

Fönsterputs o första advent.

Det närmar sig till första advent, faktum är att jag tycker det är mysigt att få sätta upp ljus-stakar och stjärnor i fönstren, ännu mer mysigt är att min man är såå klok och omtänksam, han fixar fönsterputsningen faktiskt och det är mycket uppskattat kan jag säga. Har man nu som vi en hel hop med fönster ca 32-33st som givetvis är av den gamla sorten fyra sidor på varje så blir det en hel del plus ett lusthus som ska ha sitt. Visst han kanske inte hänger själv som en apa i fönstren som jag har gjort i ett x antal år, han fixar naturligtvis en firma för ändamålet, dom har varit här tidigare och gjort ett kanon jobb så nu välkomnar vi dom tillbaka. Det här med advent, är ju trots kyla och mörker ändå en tid som faktiskt är vacker, och ljusen i fönstren gör allt så mysigt, ja jag gillar det. Att sen tända levande ljus inomhus och elda i kakelugnen är mys på hög nivå. Det är liksom att det tänds ett hopp i mörkret,,

1 kommentar:

  1. Hej hej och tack för besöket på bloggen.
    Håller med dig om advent, för att vara kille så är jag otroligt barnslig i ljus och julen, men det har väl med att göra att jag hatar mörker.
    Sen är det mysigt att pyssla och sätta upp alla saker , byta gardiner osv. Men vintern för övrigt kan kvitta hatar ju kyla och snö är en typisk sommarmänniska .

    SvaraRadera