lördag 13 november 2010

Morfar ringer barnbarnet!

Morfar ringer sitt barnbarn Nellie och det låter ungefär så här!!
Morfar: Hej Nellie.
Nellie: hej min morfar.
Morfar: va gör du?
Nellie: längtar efter dig morfar.
Morfar: jag längtar efter dig med, kommer du hit snart?
Nellie: ja, jag ska bara äta godiset först, sen kommer jag till dig.
Morfar: kommer du ikväll då?
Nellie: va ville du morfar?
Morfar: säga att jag längtade efter dig.
Nellie: jag kan inte prata nu.
Morfar: varför inte?
Nellie: jag äter godis nu.
Morfar: kommer du till morfar sen då?
Nellie: jaaa, ska äta godis nu.
Morfar: ok, vill du prata med mormor då?
Nellie: jaaa.
Morfar: Nellie, när du blir stor, ska du bo här då?
Nellie: ja.
Morfar: vill du det då?
Nellie: ja.
Morfar: får lillebror också bo här då?
Nellie: han bor med mig hela tiden morfar.
Morfar: ja jag vet, men när han blir stor.
Nellie: jag tar hand om han då.
Morfar: duktig du är Nellie, nu kommer mormor då, puss och kram.
Nellie: älskar dig, hej då morfar.
Morfar: jag älskar dig, hej då.

2 kommentarer:

  1. Anonym14/11/10

    Såååå härligt Weronica <3 <3
    PS!Har varit uppe med våra gemensamma barnbarn ända till dom behagade slockna ca 4 nu på morgonen..ska nog sova hela dagen i dag ;))
    Kraaaaaaam <3
    Mita

    SvaraRadera
  2. Weronica14/11/10

    Visst är dom härliga dom små barnen, igår kom hon för att fira fars dag, då skulle dom titta på film o Nellie stoppade om morfar med täcke o en bok o ett mjukdjur, han såg inte lidande ut kan jag säga. Förstår att du ska sova hela dagen dom "barnbarnen" vi har är mer krävande eller hur? Kram på dig Marita.

    SvaraRadera