tisdag 19 oktober 2010

Tiden?

Sitter här och funderar på var tiden tog vägen? Tiden då jag var småbarns-mamma. Tycker inte det var så längesedan som vi var på väg till BB första gången och ändå är det 30år sedan, gången därpå 28år sedan, sen 25år sedan, 22år, 19år och 14år sedan, ofattbart att allt gick så fort! Minns att jag ibland tyckte att jag inte gjorde annat än bytte blöjor och vispade välling och luktade kräks, i och för sig så blev det mycket sånt när det var många barn. Nu när jag tittar på mitt ena barnbarn så vips, är jag tillbaka till tiden när hon var liten, hon är en liten kopia av sin mamma nämligen, nästan lite kusligt,,, Sen dom här små grabbarna jag har, hur blev dom så långa!? Jag måste nästan titta uppåt ju! Hur som haver så kommer allt tillbaka på något märkligt sätt, på den tiden var det jag som hjälpte dom, idag så är det dom som hjälper oss med det som vi behöver. Byta däck, koppla ihop teknikens under, hugga ved, plantera och röja i skogen, hjälpa mig med datorn, städar osv, och utan gnäll eller att man ens behöver be dom. Visst är det fantastiskt! Att det du ger får du tillbaka även om det kommer i olika former av hjälp. Så jag säger bara när någon kanske undrar varför man har så många barn,, det är fantastiskt roligt med många barn även om det är körigt ibland, och det är min själ värt vart enda sekund även om jag varit utom mig av oro ibland, och som ni vet alla barn så är ni min pensionsförsäkring framåt,:))) Men nog kan man fundera på vart tiden tog vägen, det gick ju så fort!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar