lördag 23 oktober 2010

Jag tänder ett ljus!

Ikväll, ganska snart om jag tittar på klockan (19,50) så för 16 år sen avslutade mina två tjejer`s pappa sitt liv, när vi talade i telefon. Det kom att förändra vårat liv, man blir ganska ödmjuk inför livet kan jag säga. det innebar också att jag stod själv med två små barn 5 år och 2år och 10 månader plus mina andra tre barn som också blev delaktig i det som hände. Jag tror att aldrig någonsin så kommer flickornas pappa att glömmas för vi har alltid talat öppet och ärligt om honom, vi har alltid firat hans födelsedag och alltid tänt ljus på hans döds-dag, alltid så kommer tårarna en kväll som den här. Många tankar har det blivit genom åren och lika många tårar har runnit, men en sak vet jag, att utan honom så hade jag aldrig fått dessa underbara flickor som jag fått dela livets resa med, jag har också fått förmånen att få det finaste barnbarnet man kan få Nellie, och nu väntar jag med spänning på nästa. Jag vet att du hade varit lika stolt som jag om du stannat kvar hos oss, men nu så stoltserar jag åt oss båda och jag tror att du någonstans från din himmel ser oss och att du är med oss, så vill jag att det ska vara iallafall... ett ljus för bara dig tänds ikväll...

4 kommentarer:

  1. Anonym23/10/10

    Stor kram, jag vet vad ni gick igenom...

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ord <3

    SvaraRadera
  3. Jättefint skrivet.

    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Weronica31/10/10

    Tack till er alla 3, kram

    SvaraRadera