onsdag 27 oktober 2010

Hur orkar dom? Hur orkar Jag?

Fy f,,n. Undrar hur en del orkar springa runt i affärer? Det här är inte min starka grej alltså! Jag var på stan idag, och kan tillägga att skulle jag slippa,, så JA TACK! Men idag skulle stora damen ha skor inför vintern och nu börjar utmaning nr 1,, in i affär nr 1, in i nr 2 in i nr 3,,, affärer och jag har redan börjat svettas. Plötsligt står vi i butik nr 4, och det är min själ ingen skoaffär utan nu är vi i en kläd-affär!!!??? SKOR finns i skobutiker vad jag vet, eller? Förvirrad, svettig och trött i armen, (tops i en påse köpt i en affär, billiga, bra, o där fanns även en bilskrapa som rök ner i påsen,)Rexona 48ouers släng dig i väggen, funkar inte, genomsvett kan jag lova. Lindex nästa, investerat i strumpor, glömde då givetvis strumpor till unga damen, så där rök mina strumpor. Sen resebutiken, där mannen glömt stora damens personnr, utan det inga kameler. sedan dax för City-gross, handlat för x antal pengar så får vi packa i plastkassar,(papperspåsarna hade dom inte fått in än???) efter att ha packat i minst 15 plastkassar, så är klockan mycket, humöret inte på bästa plats, plus att jag inte har uppsökt toalett på hela dagen, och det innebär ju att blåsan håller på att sprängas, då ringer unga damen och ska ha skjuts hem, Hon är i Skillingaryd med kompis,, sen ringer mannen och undrar var vi är, eller vad vi har gjort, sååå länge!!! Där kan jag säga att det är riktigt nära att mannen utesluts ur församlingen,,, även om stackarn inte har en aning om fyllda blåsor, galna kärringar på köpcentrum, eller barn som ska plockas upp på vägen hem plus 15 plastkassar med mat och andra onyttiga saker som man ändå vill ha!! Så faktum är att om mannen är en klok man! Så frågar man aldrig den frågan till sin fru,, men mannen var smart, han hade tagit bilen en runda när han anade hemkomsten av oss,, och med ett leende så kommer han hem lagom till att 15 kassar är inplockade, han kommer lagom till att hans fru har hunnit andas, minst 3 gånger i påsen,, sååå frågan är?? Behöver vi jakthund när mannens näsa för att komma hem är exellent!?

2 kommentarer:

  1. hahaha.....får ju hjärtklappning av att bara läsa. Vill inte ens tänka tanken på hur det va live. ;)
    Fast fixar nån det så är det sjutton du.
    Kram på dig gumman!

    SvaraRadera
  2. Weronica31/10/10

    Ja Nillis! Vilken dag det va, kram

    SvaraRadera