onsdag 29 december 2010

Vingar som ska bära!

Då var tiden kommen, stora damen flyttar hemifrån! Vårt hem är nu fyllt med kartonger och möbler och vise versa kassar. Jag brukade skämta om att när mina barn fyller 18 så får dom välja färg på resväskan,, ungarna brukade titta lite konstigt på mig när jag yttrade det, medans jag tyckte det va lite kul, men nu står man här med näst sista resväskan som stora dam har packat och ja visst, det är kluvna känslor som blandas i mig nu. En känsla står för tomhet en annan för oro och en tredje för lite, ja ja så är det ju, barn blir vuxna och dom ska inte bo hos mamma hela livet. Det är ju nu man får se om vingarna bär som man en gång gav dom, vi hoppas att dom gör det. Det är nu som det är upp till stora dam att sköta sig och fixa med allt som har med vuxenlivet att göra, (det är en del) som vi vet som hoppade ur boet för många år sedan, ibland var vägen krokig och ibland var den lite rakare, idag är jag tacksam att jag hade en mamma som var stark och gav mig vingar som bar, nu hoppas jag att stora dams vingar ska bära henne genom alla krokar och raksträckor som livet ger. Sen älskade stora dam så är du alltid välkommen hem för goda råd och stöttning, och glöm aldrig att även en tusenmila-färd börjar med ett steg, siktar du sen mot månen fast du kanske inte når dit, så glöm inte att du alltid i vilket fall som helst landar bland stjärnor. Vi önskar dig allt gott på din nya färd stora dam, och vi älskar dig över allt...

1 kommentar:

  1. Ja Weronica det är en väldigt känslomässig dag när det är ett faktum..både på gott o ont..jag vet precis hur du känner det..mina barn tog ju mitt hjärta med sig enda tills jag vande mig..dom kommer ju o hälsar på..ofta..faktiskt..kramar dig Mita

    SvaraRadera