lördag 18 december 2010

Då var vi hemma igen!

Då sitter man i sitt hem igen efter en resa i kamelens land. Alla var fulla av förväntan när vi landade i Egypten, det tog snabbt slut när mannen fick för sig att nu skulle han resvan som han är (han har även varit i Värnamo) skulle ta befälet övet vår transport till hotellet, lite halvt hysterisk så sliter han med väskorna ut till närmsta taxi, vi andra hänger som streck efter för att hinna med honom (visste inte att han kunde va så snabb!!??) rätt va det va så stod han vid en bil?? eller bil å bil!!?? medans vi protesterar högljutt och talar om att vi har en buss som vi ska åka med så slänger han in våra väskor i det han tror är en taxi,, kommenderar oss att hoppa in, och nu kan sägas är vi allt utom glada på mannen. På väg mot hotellet så har killen som kör oss tutat 3000 gånger minst och svängt hit och dit över hela vägen, medans vi nu har börjat be vår sista bön tror vi!! Vi kommer till slut fram medans våra reskamrater tryggt har åkt buss, så nu har vi fullt upp att känna efter om vi har alla kroppsliga delar med oss puhhh!! Lite lagom glada på vår man så checkar vi in och nu försöker vi hämta oss efter vår resa i en svart-taxi!!! Efter det ska vi ut och se hur det ser ut där vi ska vara en vecka och nu börjar nästa pärs!! för en mamma,, Det är nu jag blir varse att åka med två tonårs-tjejer kan bli en prövning. Först ler jag när alla är riktigt trevliga mot både mig och flickorna, sen stelnar det leendet ganska snart och jag förblir stel i HELA ansiktet, för ganska snart har jag fullt upp att hålla båda tjejerna nära intill mig. Medans mannen och tjejerna tycker jag är korkad som inte kan slappna av, men det kan jag säga att den här veckan kommer jag få fullt upp. Rätt va det är så blir mannen erbjuden kameler för MINA flickor, han skrattar och finner det såå roligt, medans jag nu mer känner mig som en pit-bull, en välriktad spark på mannens smalben gör att skrattet fastnar i halsen på honom och han börjar sakta förstå att några sådana erbjudande INTE är kul. Sen börjar det! Flickorna tror att det är som hemma, att man kan springa runt och prata hur som helst, så nu börjar mitt maratonlopp med damerna, in i olika affärer ut fort som fan igen, alla dessa kommentarer om flickorna håller på att göra mig tokig medans flickorna tycker det är kul förstås. Sen börjar nattlivet, mannen är ju trött och lägger sig tidigt medans flickorna vill gå på hotellets disco och vad gör en mamma då!!?? Jo, går på disco!! sitter i en hörna med min väska och vaktar med ett stelt leende och nu har även tänderna börjat visa sig, någon stackars kille frågar om jag tänkt döda dom? och jag måste ju vara ärlig,,, jaaaa om det behövs,, så nu har uppvaktandet lugnat sig lite, tack och lov. Nu efter 3 timmars sömn så ska vi till öknen och Beduinerna å det säger jag att den resan kan jag varit utan,, en liten abdulla sätter sig bakom ratten och har jag innan sagt att inte min man kan köra bil så tar jag genast tillbaka det, för nu snackar vi nära döden upplevelse på riktigt, jag har ALDRIG så gammal jag är någon gång åkt bil så här, varenda kota i ryggen har hoppat åt helv,,te och inälvorna har jag nu i halsen, och inte nog med det så ska han "gena" hur i hela friden genar man i öknen!!?? finns ju inte tillstymmelse till vägar där, till slut är vi framme så nu väntar jag med förskräckelse på hemresan tillbaka.. väl hemma på hotellet så säger jag som Robban Broberg "be du in din sista bön" Så gott folk att flyga är en piss i mississippi!!!!! Vem är rädd för att flyga? Inte jag det är så säkert...fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar