måndag 20 december 2010

Var sak har sin tid!

Visst är det så att var sak har sin tid! Sitter och funderar lite på att när man var yngre så tyckte man att tiden gick så sakta, man väntade på att få bli stor så man kunde flytta, bli myndig, ta sitt körkort hitta någon att älska, skaffa familj osv. Sen blev man myndig tog sitt körkort hittade några stycken att älska, ja inte samtidigt men med jämna mellanrum kan man säga, ja ja inte hela tiden men ibland, sen tog det slut och då trodde man att livet också tog slut nu när det väl hade börjat, det är inte lätt att vara ung.. Sen blev jag med barn, sen kom ett barn till sen kom nästa å nästa å nästa sen kom den sista, plötsligt hade jag sex barn, härligt!! Nu sitter jag här 30 år senare och plötsligt kommer jag snart att bara ha ett barn kvar hemma, för nu ska stora damen (näst yngsta,) flytta till eget boende, så då är det bara unga damen kvar här, till hennes stora förtjusning kan ju tilläggas, å jag begriper varför,,,denna stora röriga familj har alltså snart förvandlats till tre personer, stor skillnad det, jag som inte ens kan laga mat till tre, men tio går bra!! Så nog har var sak sin tid alltid!! Vi har ju fyra härliga barnbarn som vi nu kan ägna tid åt och bara så där ovillkorslöst få slösa kärlek på, nu sen jag fått dessa barnbarn fattar jag vad en del menade med livets efterrätt, innan dom kom så tyckte jag det var ett evigt tjatande om andras barnbarn, men står man mitt upp i blöjor, välling, finniga tonåringar och en massa andra tusen saker som ska göras och kommas ihåg och gärna jobba ute samtidigt så finns det inte på kartan att det ska va såå mysigt med fler barn som barnbarn men eftersom allt är så genialiskt uträknat i vår herres hage så har ju faktiskt allt det jobbiga som det faktiskt är (även roligt givetvis) att leva med många barn hunnit lägga sig och dom är själva stora nu med egna familjer, och en liten mamma som jag kan släppa taget om dom och behöver inte vara så orolig,eller stressad längre för att få ihop allt, då är det inte konstigt att det är den finaste gåva man någongång får när barnbarnen trillar in, nu får jag finnas vid sidan om istället och bara få ge det som hjärtat fortfarande är fullt av "KÄRLEK"

1 kommentar:

  1. Ja Weronica det är sååå sant som det är sagt Önskar er en riktigt God jul
    kraaam Mita

    SvaraRadera