tisdag 1 februari 2011

Karaktär!! Vad är det??

Tänk va jag undrat över min starka karaktär många gånger, den riktigt överrumplar mig emellanåt. Särskilt när jag verkligen har bestämt mig för att ex banta, sluta röka, börja motionera osv... Jag brukar efter helgerna särskilt känna att nu jäklar är det dax, så måndagar brukar vara den dagen som är mest lämplig då, så med andra ord,,, jag börjar banta på måndag det är ju säkert som amen i kyrkan,, sen vet ju alla att man inte ska börja med för mycket på en gång, så jag bestämmer mig för att sluta röka på tisdagen, sen kommer jag till motionen då, jaa onsdagar känns ju rätt ok,, så det blir onsdag då,,, sen måste man ha en vilodag så torsdagen är ju väldigt lämplig för det,,,, MEN så kommer FREDAGEN,,,, som innebär att min karaktär fullständigt ger upp och bara fösvinner, vart vet jag inte men borta är den, här ska det lagas mat och ätas gott, mysa med familjen och gärna ett glas rött,,, och på det vill man ha en cig med, sååå nu är det kört,,, men jag ger inte upp minsann, jag börjar om VARJE måndag,ända tills FREDAGEN förstör allt, ja för det är ju inte MITT fel att den jädra dagen kommer.. Men det sista som lämnar människan är ju hoppet som ni vet, så snart kör jag igen....

1 kommentar:

  1. Hahahahahaha..Ja den där förrädiska fredagen..love you min vän..tänk att vi är så lika..men jag klarade ju av att sluta röka till sist..ge inte upp hoppet..plötsligt händer det..kraaam

    SvaraRadera