onsdag 16 februari 2011

Förlåtelsen!!

FÖRLÅTELSEN



En historia berättar om två vänner som gick i en öken. Vid ett tillfälle under turen började de att bråka, och den ena gav den andra ett slag

Han kände sig sårad, men utan att säga något, skrev han i sanden:

"IDAG GAV MIN BÄSTA VÄN MIG EN SLAG I ANSIKTET"

De fortsatte att vandra tills de hittade en oas, där de bestämde sig för att ta ett bad. Den vännen som blivit slagen, höll på att drunkna, men blev räddad av den andra vännen. När han hade hämtat sig, graverade han på en sten:

"IDAG RÄDDADE MIN BÄSTA VÄN MITT LIV"

Vännen som hade slagit sin bästa vän och räddat hans liv, frågade

"När jag slog dig - skrev du i sanden och nu graverar du i en sten. Varför ?"



Den andra vännen svarade: "När någon gör oss illa, bör vi skriva det i sanden,

där förlåtelsens vindar kan sudda bort det. Men när någon gör något gott för oss,

bör vi gravera det i sten, så ingen kan sudda ut det".



~ LÄR DIG ATT SKRIVA DINA "SÅR" I SANDEN ~



~ OCH GRAVERA DIN "LYCKA" I STEN ~

1 kommentar: