lördag 12 februari 2011

Min ungdom. och mitt bus...

Plötsligt gav ena dottern upp ett vrål,,,, HAHAHAHA, det är då man blir sittandes alldeles stum och bara tittar på henne och undrar om hon mår riktigt bra egentligen,,, Mormor har nog berättat börjar hon!! Mormor svarar jag?? Ja kvider hon,,, när du va tonåring!! VA f,,n säger du undrar jag igen?? Ja, när du åkte raggarbil och mormor och morfar åkte sist i den karavanen efter dig,, hahahaha.. herregud tänker jag, varför berättar mormor ens sånt? Så du kan inte säga nåt fortsätter hon, du va inte såå oskyldig när du va ung fortsätter dottern. Klart jag försöker räta ut en del missförstånd med min dotter nu, men det verkar bli betydligt svårare än jag trott,, för det klart en mormor ljuger ju inte som dottern säger,, nä säger jag men en mormor kan ju minnas fel med försöker jag, hahaha inte MIN mormor blir svaret,, sen mamma blev du visst utesluten ur kyrkokören med!!! Bara för du flabbade så,, herregud mamma "kyrkokören!" Skolan sen då, berätta om skolan mamma!! Va är det med skolan då undrar jag?? Ja hur ofta var du där?? Varje dag skulle jag tro svarar jag,, NÄÄÄ du! Mormor har sagt att hon inte ens visste att ni hade skolböcker i högstadiet, hon har då aldrig sett några,,, svara då mamma!! Jag känner att jag hinner inte svara innan nästa grej som mormor har sagt kommer,,, jaaa och så hade du ju ont i magen jämnt så du fick ligga på vilorummet i skolan, din lärare trodde visst att du hade någon sjukdom i magen ju, hahaha!!.. men nu får det väl räcka med påhopp försöker jag säga,, HA! Mormor har allt berättat, du var inte så oskyldig när du va ung va??? Det är nu som jag försöker komma ihåg, va vad det MIN mormor berättade om MIN mamma som hon gjorde när hon var ung,,, en hel del vill jag minnas, så nu försöker jag föra in samtalet på det, och med stora öron/ögon så tittar dottern på mig precis som om det inte är sant det jag vet om hennes mormor så nu är det min tur att HAHAHAHA,,,, Undrar om jag en gång kommer att sitta med mina barnbarn och berätta om deras föräldrar och vilket bus som dom hittade på?? Med stor säkerhet, JA!!!

3 kommentarer:

  1. Med allra största säkerhet..hahahahahaha

    SvaraRadera
  2. Anonym17/2/11

    Jag var med vissa perioder, skulle nog kunna tillägga en del också, men har ju själv en tonåring så det är väl bäst att låta bli det tror jag! Kram Gun-Marie

    SvaraRadera
  3. Weronica18/2/11

    Va säger du Gun-marie?? kan jag väl aldrig tro att det finns något att lägga till, hehe jag är VÄLDIGT glad att du har en tonåring just nu, kram på dig... Marita, ja det kommer vi nog att göra, kram.

    SvaraRadera