tisdag 8 februari 2011

Dop på gästgivaregården..

Tänk att vi får va med och skriva lite historia om Gästgivaregården, det är riktigt roligt. Då är det snart dax för dop nr två här på gården, äldsta dottern med familj har valt att döpa sina barn här hos oss. Förra gången döptes deras dotter My och nu är det dax för deras son. Tillbaka i tiden för länge sedan så köpte Gustav Frej Gästgivaregården i Torp, han var morfar till min man. När Gustav`s tid var över så hölls begravningen här för honom, sedan gifte vi oss här hemma och nu ska det rustas för dop igen, det är en ganska härlig känsla att få tillföra huset mer historia som kanske ska komma att berättas om 100 år, ja vem vet. Ibland funderar jag och min man på vem eller vilka kommer att bo här då? Vem kommer kanske undra vilka vi var och hur vi levde? Svårt att sia om men lite spännande är det. Jag och mannen har bestämt att vi ska göra en minnesbok över gården och dom människor som levt här, den boken ska sen följa gården, det ska i den berättas just om lite olika människor och tilldragelser som varit här. Jag älskar historia i alla former, så det ska bli roligt att luska lite bakåt och fantisera lite framåt för att kunna bidra till Gästgivaregårdens historia. Men just nu så rustar vi för dop här hemma för en liten kille som ska få namnet "Noel" som en gång kommer finnas i minnesboken.. över Gästgivaregården i Torp..

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med en minnesbok, sen kan ju de som bor där i framtiden alltid googla och kanske hitta vad du har skrivit här :)
    Mysigt att de väljer att ha dopet hemma hos er.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Weronica13/2/11

    Ja du Sandra,, tänk att goggla om 100 år å hitta det här,,, dom kommer väl tro att man var galen kanske, men det bjuder jag på, kram på dig

    SvaraRadera