fredag 18 februari 2011

Ctiy gross!!

Så var vi på väg, min man och jag för att handla lite förnödenheter till kylskåp och skafferi.. Lite så där mjukt och vänligt så börjar jag redan i bilen att be min man ha tålamod nu, det är ju ändå fredag och fler än vi som behöver mat..Jag får inget svar!! Vänder mig till mannen för se om han hört? Han sover, ja jag kör som tur är, trycker till han och undrar,, hörde du?? Ja blev svaret, tveksamt men ett svar ändå. Framme vid City gross så ska man ju då ha en vagn med sig så jag trallar i väg och fixar det,, då börjar det,, varför tog du den blå??? Va säger du?, jaaa varför tar du den blå, vadå blå kontrar jag,, ja du kan väl ta den gula, vilken jävla gula pratar du om undrar jag lätt irriterad över att inte fatta va han snackar färger för!!!! Den gula vagnen är ju mindre svarar han, men du ska klart han den största,,, men herrgud tänker jag, att min man som aldrig ser skillnad på något plötsligt ser att det finns olika storlekar på kundvagnar måste ses som ett under för att vara han,,, väl inne så börjar han,, sånt behöver vi inte, du har ju massor av flaskor med det hemma,,, nä nä inget mer fågelfrö va,, se som det ser ut under fågelbordet, ingen som sopar upp det va?,,,, glödlampor kan du hoppa över, elräkningen är dyr nog,,, va ska vi därinne och göra vi ska inte ha något ändå där ifrån ju,,,, ja men ta ett litet snöre så kan vi ju hänga oss när vi ska betala allt du ska handla klämmer han fram, jag trodde det var han min man som behövde påsen när vi kom till affären men alltså nu håller jag på att få fullständig andnöd av alla hans kommentarer,för min man har nog aldrig haft så här mycket luft i lungorna samtidigt som idag. Jag känner att det är dax att ta fram den där blicken som även min man förstår, och som jag trodde,, den funkade, så nu lullade han iväg själv och kommer tillbaka med frallor, kaviar och en rökt korv,,, rätt var det är så dyker han ner bakom fruktstånden, jag tittar lite så där undrande va han gör för något?? Han ruskar bara på huvudet och jag förstår att han inte vill tala eller visa sig, säg va det är envisades jag,, aldrig blir svaret, så jag antog att det va någon han inte ville tala med,,, vi fortsätter och nu blir min man plötsligt pinkenödig!!!!! Alltså inte ens mina barn när dom va små behövde pinka så plötsligt som han,, jag är totalt genomsvett medans mannen ler lite förnöjt ler,, va fan ler han åt,,?? Väl framme vid kassan så klämmer han fram, 25 kassar, tror du det räcker!?? Jag packar och min man ska betala (jämlikhet) så styr vi kosan mot utgången när han högt och tydligt säger, ja du, normala folk handlar för 500 medans vi handlar för flera tusen!! Ja men svarar jag, dom hade väl hemma det som dom behövde då,,, det hade räckt med potatis svarar mannen,,, Klimakteriet ser jag framemot, jämfört med att handla med min man så kan det inte va någonting jämförelsevis....

2 kommentarer:

  1. Hahahahaha jag tycker jag känner i gen en del av det där hehe
    kram

    SvaraRadera
  2. Anonym21/2/11

    Är alla män släkt?? det tror jag, känner med igen det. kram Lotta

    SvaraRadera