onsdag 23 februari 2011

Blommor o bin..

Unga damen förtäljde att dom denna veckan har sexualundervisning i skolan, hela veckan. När kvällen kom så hade visst ettan på tv någon slags serie om det, jag hade ingen aning men unga damen hade full koll.. Smilet på hennes läppar gick inte att ta miste på när hon deklarerade för mig att gå och lägga sig nu var ju fullkomligt otänkbart,,,, ja du vet mamma,jag kommer få MVG i det!!! Faktum är att jag tror henne, för med det intresset för skola och tv-program just nu har jag inte sett maken till.. Det är väl nu tankarna förde mig tillbaka till min egen blommor och bin-lektion i skolan,,åh det klart, var jag nu inte den flitigaste i skolan i vanliga fall så nog sjutton så var jag ändå på just den lektionen, eller lektion å lektion,, vår lärare såg vi bara till under tiden han satte på en film sen försvann han, till vår stora glädje, jag var den som skötte filmvisningen givetvis, (där ser du mamma att jag engagerade mig hårt i skolan,) Märkligt vad en del ämnen kan få den skoltröttaste att visa intresse, jag borde haft en femma i det ämnet tycker jag själv åtminstonde. Men det klart tittar man nu i backspegeln, (sex barn) så var det nog så att informationen man fick nådde nog aldrig ända fram hehe, så nu hoppas man att undervisningen i skolan ska vara så utvecklad så den verkligen når unga damens förstånd, blommor och bin är inget att leka med!! :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar