fredag 18 februari 2011

Sno tändare är inte bra!!

Att röka är INTE bra!! Det vet jag väldigt väl faktiskt, fast jag är rökare, men det är inte sjysst att sno tändare heller. För länge sedan levde vi med ett stort problem jag o ett par av mina systrar som på den tiden rökade, men dom är ju lite klokare än jag som hade vett att sluta. Men vi hade en mor som också rökade och stal!!! TÄNDARE stal hon, varenda tändare försvann när hon var i närheten, och är man rökare så kan det vara allvarliga saker när någon tar din eld.. Så en dag när hon var på besök så skulle vi kolla lite så där varför hon håller på så, så jag och systrarna sa lite försiktigt,, du mamma!! Hur vore det om du lämnade tillbaka det du tagit undrade vi?? Nu såg hon så där väldigt undrande ut som bara våran mamma kan göra,, jaaa sa vi i kör, alla tändare som du stoppar på dig dit du kommer,,, nu kom den där blicken som vi väl känner igen "onda ögat". Tydligt gör hon klart för oss att vi snackar en massa strunt, hon,, skulle hon ta tändare!? Aldrig skulle väl JAG stjäla en tändare blev svaret. Men vi var ståndaktiga och undrade om hon inte kan visa vad hon har i sin väska då?? Nu var vi riktigt nära att få en handväska i ansiktet, är ni riktigt kloka undrar mor!? Ska JAG visa vad jag har i min väska?? Aldrig i livet svarar hon,,, ja men visa då så vet vi att det inte är du som snor tändare säger vi och känner oss lite kaxiga nu. Efter påtryckningar så går mor med på att visa sin väska för att då kunna överbevisa oss att hon har rätt.. Det är nu det händer, hon vänder upp och ner på väskan och vad hittar vi där??? Ett tjugotal tändare ramlar ur, en del våra och några andra som vi inte känner igen,, vi tittar på vår mor som fortfarande ser väldigt förvånad ut!!! Va är detta då undrar vi i kör?? Ja det vet inte jag svarar mor, hur ska jag veta det säger hon?? Till slut brister vi ut i ett gapskratt allihop,, Ja du kära mor, idag snor du inga tändare för någon längre,, för duktig som du är så slutade du röka för många år sen. Kram på dig mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar