måndag 31 januari 2011

När det värsta hänt!!!

När livet får en stor käftsmäll, ja för det är nog så det känns och lite till... när den där babyn du fick i dina armar kommer på villovägar,, jag kan säga det finns inget värre.. När det barnet som du sett växa upp, som du gett allt för,,, som du älskat ovillkorslöst,,, som du önskar det bästa,,hamnar i klorna på det som vi idag kallar droger!!! Det finns inget värre för en förälder än om det käraste du har hamnar där! Den du älskar tills ditt hjärta kan spricka,,. Vad gör man då!? Ja vem vet vad som är rätt eller fel? Ingen, skulle jag säga, jag vet idag hur svårt det är att vara i den situationen,,, jag vet också vilket rent helvete det var med dom goda råd jag fick av föreningen jag gick med i då!!! STÄNG DIN DÖRR!!! Stäng dörren om ditt barn vill ha hjälp med mat, tvätt, gemenskap,, jag trodde att jag höll på att döö då!! Nästa ord va: GLÖM INTE ATT DET ÄR DROGERNA DU STÄNGER UTE, INTE DITT BARN!!!! Va fan gör man när den man älskar mest står med tårar i sitt öga och ber dig,,,, SNÄLLA MAMMA!!! Det är då hjärtat brister, det brister bara!!, När du stänger dörren till det som du just då bara vet, att du en gång tog i din famn med den största kärlek som någonsin fanns...den stänger du dörren för,,, bara därför att du på något sätt inte ska bidraga till mer droger eller knarkande!! Det är såå jävligt det bara kan bli, när du egentligen mest av allt vill ta den lilla stora ungen i famn och säga: det är bra nu, jag hjälper dig...detta barn som alltid kommer vara ditt älskade barn,,,, den stänger du dörren för!! Ja, idag kan jag bara säga till er som står där med den ni älskar mest på denna jord, den ni skulle kunna gå genom eld för!! STÄNG DÖRREN!!!! NU!!! HJÄLP INTE DITT BARN ATT DROGA MER!! Du hjälper nämligen ditt barn genom att ge det mat (så hon/han orkar droga, tvätta så hon/han slipper ta ansvar osv,) När du stängt den tyngsta dörr du ska stänga,, så stäng den, nu måste ditt barn en gång välja,,dig eller drogerna,det är en låång väg, kanske ska just ditt barn till helvetet och vända innan han /hon kommer hem igen, men DU ska ALDRIG VARA EN MÖJLIGGÖRARE vilket du är om du inte är tuff nu,,, och jag menar Tuff nu!!! Det kommer vara din svåraste resa någonsin,, så ta hjälp av mammor och pappor som gått vägen innan dig,, själv är det svårt att klara sig,. Med alla mina tankar hos dig du makalösa förälder som står inför det värsta man kan stå inför,,, DU KLARAR DET, GLÖM BARAR INTE BORT DIG SJÄLV PÅ DEN MEST JÄVLIGA RESA DU ALDRIG BAD OM. Det är ditt barn det handlar, ditt barn som ska hem igen,, och du ska igenom skärselden, men det fixar du, alla mina tankar hos dig,, KÄMPA MEN STÄNG DIN DÖRR, Det kommer en dag när du kan öppna den igen...

5 kommentarer:

  1. Ryser i hela mig och ögonen fulla av tårar när jag läser och känner efter själv hur det skulle kännas....det är min största fasa...
    Med bagaget man själv har så hoppas jag verkligen inte jag kommer hamna i den situationen.
    Fast det är ju aldrig någonting man kan veta....
    SÅ bra skrivet och så sant.
    Du är bara såååååå......(allt braigt jag kan komma på)!

    SvaraRadera
  2. du ska inte hamna där och skulle du så ska jag gå med dig så långt jag orkar det kan du va säker på,,,, kramar dig nu o alltid..

    SvaraRadera
  3. De va hemskt va jag va bölig idag....
    Är sååååå tacksam för dig i mitt liv.... Å du finns alltid i mitt hjärta även om vi inte har den kontakt som många anser att man ska när man är vänner.... Löve ya mi friend <3

    SvaraRadera
  4. DU ÄR BARA SÅ FANTASTISK..Jag skickar tusen kramar till dig Weronica o glöm inte att jag finns..love you..värdens största kämpe <3 <3

    SvaraRadera
  5. Weronica1/2/11

    Måste tillägga att detta inte handlar om min familj, annars kanske någon tror att vi står med stängda dörrar för någon, men så är det inte.. men mina tankar är hos dom familjer vars barn har drabbats..

    SvaraRadera