onsdag 26 januari 2011

Mitt älskade bokstavsbarn!!

Detta är bara till dig, du älskade bokstavsbarn, du som alltid fick höra: du kan om du bara anstränger dig lite! det är bara du som är lat, skärp dig! det var du som varje dag gick till skolan bara för att komma hem igen för att känna dig än mer misslyckad! det var du som stod bakom gardinen när allt blev för mycket för dig! det var du som medlade när andra blev osams, men ingen medlade för din skull! för varje dag som gick så minskade din självrespekt, för varje dag så gjorde livet mer ont, men idag är du på väg, det skulle komma att ta tid att få den hjälp som du hade rätt till och snart ska du se att den knopp du är kommer bli den vackraste blomma som någonsin skådats och jag ska stå brevid och tänka, sträck på dig du underbara, jag är stolt över dig men också ledsen för allt du har gått igenom bara för att vi inte visste. Du mitt älskade bokstavsbarn!! Tänk om…
Tänk om jag kunde berätta
Hur allting kommer sig
Vad det är för mening med detta
Varför det hände just dig
Tänk om jag kunde svara
På alla undrande frågor jag får
Men hur ska jag kunna förklara
När inte ens jag förstår
Jag trodde aldrig förr att stolthet kunde värka
Att glädjen kunde gråta och att tårar kunde le
Jag ville aldrig nånsin att nån skulle märka
Att jag famlar fram i mörkret
och ingenting kan se
Men vad andra tycker
är inte längre viktigt
Om vilja till förståelse kan jag bara be
Tänk när jag inte behöver
Vara stark och ha färdiga svar
En dag kanske kampen är över
Hoppet har jag ännu kvar
Tänk om...

1 kommentar:

  1. Bamse kram till dig o ditt bokstavsbarn..du har så rätt <3

    SvaraRadera