söndag 30 januari 2011

Pannkaks-tjuv o unga damer!!

Lilla barnbarnet Nellie har kommit för övernattning, snäll mormor som man är så har man bakat pannkakor till den lilla,,, men rätt va det va så kom det väldigt stora händer och norpade pannkakor , ja, inte bara en gång utan flera gånger. Jag menar stora händer har inte på pannkakorna att göra så vi var ju i stort behov att stävja detta otyg. Salt i sockerströaren kan få den störste på fall och vi andra får oss ett gott skratt kan jag säga så nu är pannkaks-tjuven (morfar) botad, i alla fall för en tid.. nu kommer vi till svårighet nr 2: alla vill ju att Nellie ska vara med just han/hon, så nu börjar poängsamlandet. Unga dam är värst med ALLA sina ROLIGA saker som hon lovar henne, (även matning ingår) sen har unga dam lurat henne att hennes snälla mormor blir arg!!?? Tänk!! Unga damer gör visst vad som helst för att bli populära,, sen har vi morfar pannkaks-tjuv, han erbjuder henne att hon får bädda ner honom i soffan och mata honom,!!!!??? Va är felet med han då?? Sen är det jag kvar,,,, och faktum är att jag bara kan vara,, precis som jag är, för det är hos mig hon ska sova inatt,, det kan vara pannkakorna som gjorde det..

2 kommentarer:

  1. Låter som att ni hade det både mysigt och kul! Klart att hon ville sova hos den som gjort pannkakorna och dessutom lärde henne att byta ut sockret mot salt! :-D

    Kram

    SvaraRadera
  2. He he ser detta framför mig..vilket härligt kärleksgnabb..kraaaam

    SvaraRadera