onsdag 5 januari 2011

Ska vi dela livets resa???

Var finns det lilla huset som du ibland behöver gå til? Det där som bara får dig att finnas till, det som du bara behöver ibland för att själen ska få ro? Där du stiger in och möter själar som vet vad du behöver? Dom som du aldrig behöver förklara något för, dom visar dig med sitt leende vad du känner! Där du får vara glad, ledsen eller vad du vill! Där du delar allt och där du vet att allt du delar stannar där, oavsett var du i samhället befinner dig, där vi är lika!! Det lilla huset hade jag behövt, många gånger, antingen jag delat roliga saker eller ledsamma saker med någon som kanske bara ger mig en kram, eller någon som med sin blick förstår hur jag känner just nu. Det hade varit såå skönt att få fylla ny energi där, eller bara få en kram, eller bara få veta att när jag går ut härifrån, så stannar det jag sagt här, hos dom människor som jag faktiskt delar samma resa med, LIVET!! Jag har ett behov! Har du??? Ska vi öppna ett litet hus, där vi delar livets resa utan att bli omtalade, baktalade, ska vi dela erfarenheter, ska vi dela tårar?? Ska vi dela livet? Jag vill! Vill du??

3 kommentarer:

  1. <3 Är mer än gärna med i det lilla huset. ;)
    Så ofta man önskat att ett sådant hade funnits under livets gång.
    Underbart skrivet...... Kram kram

    SvaraRadera
  2. Anonym5/1/11

    Då tycker jag att vi framåt satsar på det! Dom som är modiga kommer, och så peppar vi dom som behöver men inte vågar tycker jag.. även om vi inte alltid gillat varandra så är vi välkomna här precis som dom lika människor vi är,,,, här lägger vi av ytterkläderna innan vi går in,, och då spelar inte då-tiden inte någon roll längre. <3

    SvaraRadera
  3. Ulle5/1/11

    Vilka härliga ord....
    Ett sådant hus vill jag oxå vara med på.
    Tänk att få lätta sitt lilla hjärta på både goda saker och lite mer onda....och man vet med all säkerhet att det stannar där.
    Underbart!!
    Det lilla huset.....
    Kram

    SvaraRadera