söndag 23 januari 2011

Morfar och Nellie!!

För ett tag sen så fick Nellie sin pulka stulen, fast den stod i trapphuset och där är bara fyra lägenheter, sånt är riktigt trist, är man 3/5 år gammal förstår man inte att någon kan ta dina grejer. Genom alla år så har jag alltid försökt att tala om för mina barn att DINA SAKER ÄR DINA,, OCH ANDRAS SAKER RÖR MAN INTE, MAN LÅNAR INTE ENS FÖRRÄN MAN FRÅGAT OM LOV, OCH MAN LÄMNAR I SÅ FALL TILLBAKA OM MAN LÅNAT!!!!! Finns inget värre än både vuxna och barn som inte har lärt sig att ge f*n i andras saker.. Så ett stort tack till morfar som igår for till affären och köpte den finaste silvrigaste pulka som fanns som han imorgon ska åka och lämna till en liten tös som snart ska få åka pulka igen, och som inte behöver vara ledsen längre...

4 kommentarer:

  1. Älskade lilla Nellie!!
    Förstår hennes förtvivlan..önskar bara att man fått tag på tjuven..he he he..hörde du hur glatt jag skrattade ;))
    Va glad jag är att morfar har köpt den silvrigaste pulkan som fanns till Nellie..
    Tusen kramar till min kompis Nellie :))

    SvaraRadera
  2. Att folk inte kan lära sig att låta andras saker vara! Och det gör så ont i mammahjärtat när andra gör saker som får sitt älskade barn att bli ledsen.
    Jag tror att hon kommer bli så glad över den finaste silvrigaste pulkan =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Anonym24/1/11

    Ge morfar en kram för att han bryr sej om barnbarnet det betyder mycket, jag vet. mamma

    SvaraRadera
  4. Weronica24/1/11

    Ja Mita, det skrattet hördes låångt,,, Sandra, finns folk till allt som du vet,,, Älskade mamma! Jag vet oxå att det betyder mycket, det är därför jag är så glad att mina barn har världens bästa morfar,, och mormor så klart. kramar er alla.

    SvaraRadera