måndag 24 januari 2011

Sagorummet...

Vi har ett nytt projekt på gång jag och min man, "Sagorummet" det ska bli ett rum till barnbarnen där ska det finnas sagomotiv, det rummet ska gå i mjuka pastell-toner, det ska finnas trolldeg, kottar, fingerfärg det ska finnas möbler gjorda för små människor och det ska finnas allt utom tekniska saker eller värdelösa tv-spel, allt som barn kan skapa med sin fantasi och sina händer ska finnas här. Vi ska ha en myshörna med bra barnböcker, vi ska även skapa egna böcker. Det ska bli ett lugnets rum och även kreativitetens rum, hit ska vi gå när fantasin ska ta oss på resor vi aldrig varit på förr, här ska vi dela hemligheter över en varm kopp choklad, här ska tiden stå still och våra hemligheter får stanna här när vi går ut därifrån, sånt som bara vi vet som har rest ihop därinne...

3 kommentarer:

  1. Åhh vad kul! Får man komma på studiebesök när det är färdigt? :-) Så kan jag se hur jag ska göra när jag förhoppningsvis blir farmor i framtiden! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Värdens bästa rum..men hallå jag har ju också ett tomt rum nu ;)he he he tack för tipset..kraaam <3

    SvaraRadera
  3. Weronica31/1/11

    Klart att du ska komma Sandra! det är bara i sin linda än,, men jag talar om när det är klart..

    SvaraRadera