lördag 12 mars 2011

Löständer!!

Du kommer förlåta mig hoppas jag!! Mormor, min mormor alltså som inte har funnits med oss sen 1981 då hon fick somna in efter sin sjukdom, 65 år gammal.. När jag var liten så fick jag bo hos mormor och morfar tills jag var 4 ungefär, sen när jag blev lite äldre så kan man säga att hos mormor och morfar, det var där jag trivdes som bäst, kanske inte så konstigt, för idag vet jag hur enkelt det är att vara mormor och hur svårt det är att vara mamma... Men nu var det ju inte det jag skulle berätta.. Jag skulle tala om när jag gjorde min mormor "SKOG-TOKIG" Jooo det gick, jag gjorde det, inte för att vara dum bara för att jag tyckte det va såå kul!!!! Jag var ett lättroat barn, Tyckte inte min mormor vet jag,, Gud välsigne mig nu när jag ska berätta!! Mormor hade löständer fast hon inte var lastgammal, på den tiden,jag tror att det var den enklaste lösningen på tandproblem på den tiden. Underbar mormor som jag hade, så fick både jag och mina syskon göra allt som vi inte fick hos mamma, (KONSTIGT!?) Jag som då var bäst uppfostrad,,, såå klart,, fick borsta mormors tänder, (SA JAG NÅGOT OM KREATIVA BARN I MINA TIDIGARE INLÄGG!!?? JAA DET GJORDE JAG;;) Jag menar tv-spel?? Va var det på min tid, på sin höjd fanns det Hylands hörna,, det kan göra den friskaste unge,, "Kreativ" Jag borstade i alla fall mormors tänder!!!! Man vill ju att mormor ska va snygg i mun va??, Utom denna gången kanske, jag stal TÄNDERNA!! Plus att jag i utbyte ville fota mormor med min nya kamera som jag precis hade fått,! Utan tänder,,alltså! Min fantastiska mormor, blev "RASANDE" förvånad jag blev??!!! Jag som trodde mormor var en harmonisk mormor, fick nu se en galen mormor utan tänder, med läpparna ihop knipna, väsa fram tjemejtjänderna,, Jag fattade ingenting?, hohoho!! eller så gjorde jag det, minns att jag höll på att kissa på mig av skratt när mormor väste fram med ihopknipna läppar,, tjemejtjänderna,, glömde jag säga att stackars mormor hade papiljotter i håret med!? Jag var ju på den tiden ett mycket lätt-roat barn, men snäll innerst inne,, sååå förlåt igen älskade bästa mormor, för att jag snodde dina tänder och samtidigt ville du skulle le och va med på bild... Mormor!! Du var mitt allt!! Jag saknar dig så ofantligt,, med eller utan tänder spelar ingen roll längre, du var min....och just då var tänderna mina med,,, Jag är förlåten va?? :))

1 kommentar:

  1. Hahahahahahaha..Det där med löständer..jag tror jag dör..så roligt..för jag kommer i håg när Ella gnagde i sig halva mammas protes en natt när mamma passade henne åt oss..gud det måste jag blogga om..tack för en härlig berättelse Weronica massor med kramar <3

    SvaraRadera