lördag 19 mars 2011

Göra stan !!!!

Igår lovade jag tre av mina döttrar att jag skulle med till A-6 och där passa på mitt barnbarn som snart är 4 år och som har en förmåga att snacka mer än jag!!!!! Vi började givetvis med att äta, man behöver energi för att orka med detta köpcentrum, åtminstonde jag som inte tycker det är såå kul att springa runt där. Jag blev snart varse att detta ställe inte är lämpat för fyraåringar och en mormor på god väg in i klimakteriet!!!! Skam den som ger sig, nu var vi på gång,,, språng menar jag förstås,, det gick med blixtens hastighet att komma in i den första STORA affären där barnbarnet fastnade bland böcker filmer och leksaker, å där stod hon,, som fastlimmad!! Med ögon som ett litet rådjur så säger hon, "mormor" jag vill ha den,,, å den,,,,, å den,,,, jag är säkert en dö-tråkig mormor men jag har aldrig varit sån att jag måste köpa bara för köpandes skull. Jag förklarar att vi bara ska titta idag, det är nu blicken i barnbarnets ögon drastiskt förändras till att mer likna monster-ögon än rådjur,, en mun som blev som ett upp och nervänt U och ben som plötsligt började springa fort som f,,n, herregud!!! det gick inte att få tag i ungen bland alla hyllor och rätt va det var så rök en blomma ner på golvet o jorden skvätte,,, unga damen var med oss tack o lov så hon fick håll och stopp på huliganen, som fortfarande var sur!!! Vi kom till slut ut ifrån den affären, men va hjälper det när det finns 300 andra minst, så jag tog ett stadigt tag i handen på lilla barnbarnet och försökte förklara att HÄR ÄR DET JAG SOM BESTÄMMER VA!!! Som en orm slingrade hon sig ur det greppet och for rätt in i nästa affär med en mormor och ung dam i släptåg,,, och så ut igen,, genomsvett,, vid det här laget så hade jag varit barnvakt en halvtimma ca, och det kändes som 8 timmar minst, tog upp mobilen tänkte kolla lite var föräldrarna till detta barn var och om dom kanske var färdiga och ville ta hand om sin "goa" unge, då unga dam sa: för guds skull mamma låt dom va, dom bad om en timma, det ska du väl kunna fixa eller!!?? Ja ja, man får väl kämpa på en stund då,, nästa rus blev in på Åhlens och där for hon runt som en skållad råtta bland porslin och mattor, även en mormor kan ju bli lagom trött av sånt här eller helt slut menar jag och lagom förbannad med för den delen, så nu skulle det brukas allvar bara jag fick tag på formel-ettan som for runt,,, vi fick genskjuta henne sen var hon fast, haha,, förklarade att nu fick det räcka och att vi ska ha det trevligt tillsammans, hon tittar på mig som om jag var en utomjording (det hade jag önskat just nu) Ahaaa, jag kom på att vi kan leka kurragömma ju, inte i affärerna men utanför, så smart är jag så mitt förslag blev att unga dam och huliganen skulle leta efter mig först och dom köpte förslaget, hohoho... räkna sakta då så jag hinner iväg en bit säger jag,, dom stod vid Clas Olsson, medans jag tog det långa benet före det korta och hamnade på fiket ganska långt därifrån, där som man kan sitta uppe och fika, där satt jag i lugn och ro intog en god kopp kaffe medans dom små liven letade efter en mormor som var puts väck, jag älskar den leken "kurragömma"

2 kommentarer:

  1. Läste samma dag du skrev men något kom emellan så jag glömde skriva det jag tänkt..tack för tipset..älskar kurragömma hihi den leken kommer att användas flitigt ;)) kram

    SvaraRadera
  2. Anonym2/4/11

    Hahahahahaha Weronica ,uppleva gammla minnen när barnen var små hahahaha , du är rolig Kram vännen

    SvaraRadera