onsdag 2 mars 2011

För alltid botade..

Mina barn botades tidigt av att ha små ulliga gulliga husdjur, deras mamma som mer eller mindre aldrig blivit botad har fixat det, tack o lov säger jag idag. Det fanns en tid när jag var liten och bara älskade att springa i djuraffären där vi då bodde, min högsta önskan var att få köpa ett marsvin och efter eget sparande så blev min dröm uppfylld, jag minns när jag köpte Kicki som hon fick heta och som fick åka cykel hem i en kartong, att jag behövde bur till henne hade jag inte anammat, så väl hemma blev ju min mor oerhört lycklig över att hennes kreativa sparsamma dotter kom hem med ett marsvin. Men snäll som mammor kan vara så fick jag ta syster badbalja till henne. vet inte hur lång tid det tog innan lilla Kicki blev rund om magen, men plötsligt var dom fem i lilla badbaljan till mammas STORA förtjusning..Sen den dagen har jag dragit mina barn in och ut i alla tänkbara djuraffärer, vilket faktiskt till slut resulterade i att mina små djur-älskande barn satte hälen i asfalten och bad SNÄLLA MAMMA vi behöver inte gå in här IGEN!!! Medans andra barn slet med att få sina föräldrar att BARA gå in och titta,,, Så ett litet tips kan ju va att vill man inte ha små söta djur så tar man helt sonika sina barn in och ut i så många djuraffärer som möjligt, det kan funka, det funkade på mina i alla fall, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar