lördag 12 mars 2011

Kära mor!!!

Du vet ju det kära mor att jag alltid skötte mig exemplariskt (om jag får säga det själv.) när jag var yngre, (jag skriver yngre eftersom jag fortfarande är ung..)Mina vänner var ju oxå praktexemplar, tyckte deras föräldrar i alla fall, tyckte kanske inte du kära mor, men vad jag inte fattat är vad du gjorde ute överallt!!?? du poppade upp bara sådär!! väldigt likt "gubben i lådan" alla vet vem det är men inte när han hoppar upp så att säga!! Kära mor, du vet ju att jag är en rak och ärlig person som säger vad jag tycker och står för det, det har jag dig att tacka för!! Tack mor.... men tillbaka till min lite yngre ungdom!! så undrar jag!!?? VAR DET NÖDVÄNDIGT ATT DYKA UPP I RÖDA GUMMISTÖVLAR; PAPILJOTTER I HÅRET OCH MED PARAPLY OM DET KRÄVDES; HÖGT OCH TYDLIGT ROPA (SKRIKA) WERONICA NU SKA DU HEEEEEM!!!! Joooo kära mor, det gjorde du visst, fråga min yngre syster, när hon var i Gisleparken och hade 150 m hem iklädd denna mundering, vilt viftades SANDRA DU SKA HEM NU!!!!! Vi minns oerhört väl, och kommer alltid göra, undra på att jag använder påse i dag (att andas i,) För att inte tala om när du med far bakom ratten 2 livrädda systrar (uppfostrings-syfte?) i baksätet på en SAAB V4 (om någon vet vad det är!!) utan stötdämpare, hoppandes fram ligga ända i baken på jänkarna medans jag låg i fosterställning på golvet i raggar-åket och gungade medans mina vänner (livrädda raggare,) försökte lugna mig, vi stannar inte,, så många raggarrundor har jag aldrig åkt varken förr eller senare å inte du heller kära mor, puhh.... Ja du älskade mamma nu vet jag var jag fick min posttraumatiska stress ifrån, det måste varit då bland röda gummistövlar, papiljotter och V 4:or utan stötdämpare, hehehe.. Glömde jag säga,,,,, tack mamma, för att du brydde dig och älskar oss för dom vi är, någonstans gjorde röda gummistövlar nytta !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar