tisdag 6 mars 2012

Stadsluft!!

Ja, då har man boat in sig i en stad!! eller åtminstonde så försöker man. Stor skillnad från att bo på landet kan jag säga, liv och rörelse överallt. Bara det här att se människor överallt, innan såg jag bara skog skog och skog, inte ens gris-bilen gick en gång i veckan tidigare... Nu när jag ska hem från jobbet så tar det lite extra tid, huvudet snurrar åt alla håll å jag är glad att hitta hem minsann. Det finns ju en massa kul fönster att titta i, en massa människor och en himla massa bilar överallt. Härligt med lite "stads-puls." Små kvarters-krogar, bagerier, fiskaffärer, skrädderier, charkuterier, klädbutiker, blomsteraffärer, skoaffärer, restauranger av olika slag, ja hur mycket som helst att välja på, är ganska skön känsla faktiskt. Bara det här att gå ut en kväll och att sätta sig någonstans i lugn och ro, ta en öl en bit mat för att sen gå hem, eller tidigt en morgon köpa nybakat bröd till frukost är så mysigt. Allt har ju sin charm givetvis, landet är ljuvligt på sitt sätt men stan har sin charm också.. Så just nu njuter jag av varje andetag jag tar i mitt "nya liv."

2 kommentarer:

  1. Haha din stads-pingla passa på o njut,kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Anonym12/3/12

    Håller med Ewa,, NJUT!! varje sekund är du värd. Kram Lena

    SvaraRadera