onsdag 21 mars 2012

Lång startsträcka!!

Jag har en oerhört lång startsträcka när det gäller att vakna till liv!! Stiger alltid upp tidigt enbart för att min trötta kropp ska hinna piggna till, varenda cell är fullkomligt dööö-trött.. Allt är katastrof innan vi vaknat,, jag och kroppen... inte ens håret är överens med oss, det har tydligt levt sitt eget liv på natten och det är bäst att blunda när man går förbi spegeln, jag menar att jag är inte såå lättskrämd men detta hår skrämmer lätt vem som helst!! Hade jag kunnat beskriva det skulle jag gjort det, men det går inte bara.. Efter en kanna kaffe, (ja det räcker med en!) tyvärr så ryker det med x-antal cigaretter oxå, så börjar vi komma i fas, det har då gått ca 1 1/2 timma,,, men än är vi inte riktigt kontenta. Sen är det ju den berömda kudden som har fastnat i ansiktet med, den tar tid att få bort. Åså va det ju håret då!!! Finns bara en sak som hjälper där!! VATTEN! Så, då är vi på gång trots allt. Nu ska ju alla krämer på, foundation och så den berömda måste ha PRIMERN,,,, Mascara, eye-line, osv,,, så börjar man känna igen till trots. Så kommer vi till håret då! Föna, platta, svär vax och lite spray, sen jävlar ligger det still.. om man inte glömt att slänga i x-antal kg FÄRG förstås, för då lägger det sig platt och total-dör så är det när det berömda sol-blekta (grått) inte går att hantera, det är verkligen DÖTT!! "Gud välsigna färgen" säger jag bara. NU är vi redo för att möta en ny dag, jag, kroppen, håret.. Tack säger jag, till primer, foundation, hårfärg och allt annat som jag behöver för att möta världen. :)))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar