söndag 25 december 2011

Vad är livet!?

Vad är ett liv?
Hur många gånger har jag inte inbillat mig att "livet" det är det som är värt att leva,
Hur många gånger har inte jag suttit här, förtvivlad, ledsen, ensam, jag som av många uppfattas som, "Glad, positiv, stark o levnadsglad människa"
Hur många gånger har inte jag känt mig så ensam??
Hur många gånger har inte jag tänkt tankar som är "förbjudna"
Hur många gånger har jag inte kramat ensamma, ledsna människor hur många gånger har jag inte tröstat, lovat att "det blir bättre"
När jag egentligen själv tänkt!!
Är det så här ett "liv" ska vara?
Hur många gånger har jag inte känt,, hopplöshet, förtvivlan o uppgivenhet!?
Hur många gånger har inte mina tårar runnit utmed mina kinder i ensamhet?
Hur många gånger har jag inte känt "livet" bara ibland?
Hur gott har jag inte mått när jag har delat med mig av den kärlek, den empati som jag har haft för andra??
Det har gett mig så mycket, men ibland så har jag känt mig så ensam, jag har alltid gett, men aldrig bett om det som jag behövt!
Är det en svaghet hos mig?
Jag har så många gånger behövt en kram, ett ögonkast som gett mig bekräftelse på att,, "jag vet vad du behöver, jag känner med dig, jag ser dig"
Ibland hade jag behövt så lite,,,, som ändå hade betytt såå mycket för mig.Men trots allt så har
jag försökt hitta den blomstrande trädgården i varje människas hjärta, som jag är övertygad om finns där någonstans, men ibland har ogräset slagit rot hos en del, men jag vill tro, jag vill tro på att godheten finns hos oss alla, o att det är kärleken som ska locka fram det goda hos alla o envar, hur svårt det än kan va... för kärlek är nog det svåraste som vi ska lära oss.
Jag önskar så, att du som läser detta ska veta, att DU är så älskad o betydelsefull för någon, även om du inte alltid känner så,,, Lev väl, o förstå att du är vacker, vacker som människa, och att just du, betyder, o att du är väldigt viktig för någon, o att det lilla vänliga ord eller din handling kan göra skillnad i en människas liv, även om du inte tror o vet om det.. Gör skillnad! Möt alla dina medmänniskors med ett leende eller ett jakande nickande, ett ögonkast som delar din sympati för just den människa du möter,, Jag vill att vi sprider ringar på vattnet, det gör du genom din sympati, din medmänsklighet,, gör det även till mig, jag behöver det likaväl som du!!

1 kommentar:

  1. Skulle kunnat be dig om att få kopiera stora delar av din blogg hjärtat..då hade jag besparat mycket skrivande..känner också så i mångt o mycket..vet så innerligt väl att man kan känna exakt så där..Du ska veta att du är en fantastisk människa Weronika..du gör så mycket utan att ens tänka..du är värdens bästa Weronika..Love you så mycket..saknar dig o våra pratstunder..KRAAAAAM

    SvaraRadera