torsdag 29 december 2011

Snygg!!

Det är minsann inte svårt alls att va snygg, särskilt inte när man kommer från frissan.
Sen, dagen efter ska man själv fixa frisyren o det är då det verkliga allvaret börjar!!
Schampo o balsam går ju bra men sen kommer fön,borste o en jä,,la plattång in i det hela....
Det är nu man kan snacka om att slita sitt hår!!!??
Jag vet med stor säkerhet att jag inte missade ett enda moment när frissan "stylade" mig. Men nu framför min spegel är katastrofen ett faktum, och inte bara det, nu upptäcker jag att ögonlocken trillat ner ända till näsan, va fan är det här!!??
Hur gullig är man på en skala egentligen?
Vet inte om jag vågar titta längre ner på min kropp!?
Nää fy f..n nu ser jag förfallet, jisses amalia,,
Brösten kan man säga är numera en del av "bilringarna, rumpan har hasat ner till knävecken å sen undrar jag var kommer allt "slappt" skinn ifrån då?
Är det ett skämt det här!?
Det ena drar med sig det andra tydligen, att åldras kostar kan jag säga, å jag som tyckte jag var såå snygg. Fniss,fniss :)))Fast om jag ska va riktigt ärlig så trivs jag ganska gott bland bilringar, rynkor o gäddhäng, livet är minsann inte ett skämt, det ska synas att man levt!!
Man ska va glad för att denna kropp trots allt "sunt!?" leverne hängt med i svängarna, för här har svängt ibland, än hit och än dit.
Den har oxå härbärgerat sex nya människor a nio månader stycket!!
Min kropp är mitt tempel, jag är stolt!! Det ska du med vara. :)

2 kommentarer:

  1. Men du är ju världens snyggaste ju!!!
    Du ska vara så stolt, tycker jag!
    Själv så försöker jag med ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. <3 <3 Livet ska inte vara en resa ner mot graven med målsättning att anlända i en välbevarad kropp.
    Utan snarare en sladdning in från sidan med chokladkakan i en handen och vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga utsliten, samtidigt som man skriker:
    Woohoo - vilken åktur.

    Kram på dig!!

    SvaraRadera