söndag 18 december 2011

Barnvakt!

Då kom det 2 små barnbarn o intog mitt hem,,,som nu mer ser ut som att en tromb har haft fri framfart. Jisses säger jag bara..
Katterna for fanivoll åt alla håll o jag snurrar runt värre än Snurre sprätt.
Helt klart är att det tar inte så lång tid att vänja sig av med små barn o deras framfart, jag är totalt slut även att dessa barn är väldigt enkla barn att ha att göra med.
Dom ska ju sysselsättas med!
Läs en bok mormor säger den äldsta, herregud tänker jag, mina barnböcker är ju inte upp-packade sen flytten, då hittar hon en bok i min hylla, "Äntligen medelålders" nej nej inte den säger jag,,, joo läs nu mormor.
Den boken är en Skoj-bok för oss lite äldre tanter med kul tecknade bilder på rynkiga tanter som precis börjat sitt "nya",,, inget för mindre barn kan ni förstå, hon ger sig inte, läs mormor å va gör man?? läser mellan raderna förstås, så blev hon nöjd.
Lill-killen stoppade man till en banan o hoppades på att han skulle va nöjd, o det va han, annat blev det med mig när jag upptäcker att mitt hem nu består av slemmig banan på ALLT som kommit i hans väg, å jag säger bara det banan är gott om den äts, men fy fan den luktar skit när den lagom mosad kletas ut på vise versa saker...
Sen kom natten,, den kan göra den lite lagom rynkiga medelålders mormor att plötsligt se ut som ett russin för guds skull, här har man vaknat X antal gånger för att leta napp o sånt kan lätt ta livet av en vet jag..
Visst är det härligt med barnbarn när dom kommer o hälsar på, men erkännas kan att det är oxå väldigt gott när deras föräldrar äntligen dyker upp för att hämta hem sina små juveler, då kan russinet pusta ut o försöka räta ut alla rynkorna igen..

4 kommentarer:

  1. Gott att få läsa dina inlägg igen, Kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Så kul att ditt skrivande är i gång igen:))

    SvaraRadera
  3. Haha!! Banan.... :-)

    SvaraRadera
  4. Härligt!! kram Lena

    SvaraRadera