onsdag 18 mars 2015

Döden är livsviktig!!!

Ofta är vi människor så väldigt rädda för döden,,,, Varför??? Är det för att vi inte vet vad som ska komma efter? Tänk om livet bara tar slut,,, vad var det då för mening med livet här?? Det klart att vi undrar och ingen av oss har ett svar så klart. Det enda vi vet med säkerhet är att vi alla ska dö någongång, när vet ingen av oss och tur är väl det. Vi kanske är rädda för att vi inte kan kontrollera det, vi kanske är rädda för att vi skiljs från dom vi älskar mest, vi kanske är rädda för att vi kommer straffas, ja jag vet inte och inte vet jag heller om det finns någon fortsättning efter döden men jag har valt att tro det, jag vill tro att vi möts igen men på ett annat plan i en annan energi. I mitt arbete möter jag människor som är svårt sjuka som ska dö men jag har nog världens finaste jobb, här får jag möta människor på alla nivåer, jag möter dom som i hela sitt liv kämpat, jag möter dom som vi ibland kan tyckas åkt på en "räkmacka" men inför döden är vi alla lika. Jag får förmånen att lyssna på deras historia, deras minnen, jag får möta ovillkorslös kärlek, jag får hålla en hand som bär en historia. Jag önskar att alla ni skulle få ha mitt jobb bara för en dag jag lovar du kommer vara upplyft av mötet med människan, du kommer ha åsikter men kanske inte som innan. Tillbaka till döden, den är inte rättvis alla gånger men jag är ganska säker på att det finns en mening med allt även om vi inte förstår det,, vi förstår inte allt och det är inte heller meningen. Men en sak vet jag, att döden är livsviktig och är du det minsta intresserad så ber jag dig läsa en bok av en underbar kvinna som tyvärr inte längre finns med oss hennes böcker är ovärdeliga, hon har mycket erfarenhet av barn som ska dö, och hon kommer ge dig ett uppvaknande vad det gäller döden,, läs dom du kommer inte bli besviken. Du!!!! Va inte rädd för döden, den tar oss bara på en lite längre resa, vi möts en gång,,, det vill jag tro!!! Namnet på författaren är. Elisabeth Kubler-Ross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar