fredag 26 september 2014

1994

Idag är det 20 år sen Estonia förliste, men det är också 20 år sen jag den kvällen ringde dig Björn och undrade om du sett på nyheterna,,, inte visste jag då att ganska nära på dagen fast månaden senare skulle du,,, pappa till mina två flickor avsluta ditt liv,,, jag hade ingen aning om att den 23 oktober skulle bli din sista dag. Idag vet jag bara att det året Estonia förliste blev en av de mest fruktansvärda dagarna för många anhöriga till de som fanns ombord och många nära vänner till de som omkom på fartyget, men inte visste jag att vi skulle få genomlida vår egen tragedi, att det året skulle mina två flickor bli faderslösa och att det året skulle komma att prägla oss alla, Idag vet jag att för många så blev det ett år som blev det värsta i samband med katastrofen, men vi skulle bli utan en pappa och det blev vår tragedi, så 1994 kommer för många va ett år som vi önskade aldrig fanns..fast att våra liv på ett märkligt sätt gått vidare... så kommer vi i minnet alltid förknippa 1994 med Estonia och vår pappa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar