torsdag 17 januari 2013

I ett litet barns hjärta..

Är hos mina barnbarn en kväll vi tittar mest på barnprogram o spelar memory,, men efter ett tag så säger en av dom: Mormor!!!! Du sa till mig en gång att om jag blir ledsen eller känner mig ensam så är jag inte det!! Ja det vet jag att jag sa svarar jag, du sa, att du alltid finns i mitt hjärta o att jag ska tänka på att jag aldrig är ensam när jag blir ledsen för att du är med även om jag inte kan se dig!! Vet du mormor? Om jag blir ledsen eller känner mig ensam då gör jag så här säger hon o visar,,, hon ställer sig upp, sträcker ut sina små armar o säger, då tänker jag mycket på dig o jag kan känna dig fast jag inte ser dig mormor,,,o jag känner dig då mormor, sen pratar jag med dig o vet att du hör fast du inte är här då,, bra va säger hon?? Mitt svar blir,, det är ju jättebra, då vet vi att vi är hos varandra fast vi inte kan se varandra svarar jag o då vet du ju att allt snart blir bra igen när vi är två som är i varandras hjärta säger jag.. Mmmm svarar hon, det är bra! Jag älskar dig mormor,,, åh jag älskar dig fina unge....

1 kommentar:

  1. Anonym18/1/13

    Så gott att ha den förvissningen, den kommer följa henne hela livet, kram E

    SvaraRadera