söndag 20 maj 2012

Rock`n roll!!??

Har ju då tillbringat ett par dagar med mitt barnbarn och det kan ge perspektiv på livet vill jag säga. En av dagarna hon var här så jobbade jag hela dagen, medans hon fick tillbringa tiden med sin moster och hennes kompis, dom skulle göra stan ihop va det tänkt och så blev det. Just denna dag så var det lite tjosan i stan med uppträde osv, Dom hade tydligen fastnat vid något uppträdande där dom spelade rock`n roll och dom som sjöng var målade i ansiktet, får ju en gammal mormor att tänka på KIZZ!! Dagen efter så satt vi i bilen barnbarnet och jag det är då hon säger: "Mormor" vi tittade på jättecoola killar igår,,, sååå coola va dom! Mormor! Dom spelade Rock`n roll,,,,, sen kom frågan: "Vet du vad det är???" Vet du vad det är? Jag svarar: ja Nellie det vet jag,,, VA?? Vet du?? Undrade hon, vet du vad COOLA killar är?? Vet du vad ROCK`N ROLL ääär?? hon lät väldigt förvånad medans jag kände mig ungefär som om hon trodde att hennes mormor var född på istiden!! Det va nu mitt uppvaknande kom på riktigt,,, jag är inte 27,, jag verkar vara född på mammutarnas tid enligt ett 5-årigt barnbarn. :) Hon skulle veta den lilla juvelen,,,, att denna häringa mormodern vet mycket väl vad Rock`n roll och coola killar är,,, men det får bli en annan berättelse, man vill ju bespara sina barn och barnbarn en kalldusch,, Toodilooo. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar